Summer hot

Då har ännu en arbetsvecka gått och nu är det långhelg i och med att det är Memorial Day på måndag. För er som inte vet vad Memorial Day är så är det än dag då de hedrar alla soldater som har gått bort i krig. 
 
Denna vecka har varit sjukt varm och man går runt och svettas som en gris... Familjer har heller ingen AC(vilket de flesta amerikaner har) så det är varmt ute och varmt inne. Det finns ingen kyla någonstans att gå till när det blir för varmt. Min värdpappa satte in AC i sovrummen så nu är det ändå kyligt där på nätterna. I början av veckan var det en bastu upp i mitt rum... Men nu kan jag iallafall sova igen. 
 
 
 
Jobbet har för det mesta bestått av aktiveter utomhus - mycket tid vid lekplatsen och ute i trädgården. E sprang i vattenspridaren häromdagen vilket måste varit väldigt skönt då det var så himla varmt. Förutom det har det mesta varit som vanligt. Inte så jättespännande.
 
 
Lite regningt i tisdags men fortfarande varmt
 
Utanför jobbet har jag haft au pair möte vilket var i tisdags. Mötet var på Starbucks så vi satt och prata bara. I torsdags var jag med familjen på Family Litercy Night på de äldsta tvås skola. Det var massa aktiviteter och lekar. Huvudgrejen med den kvällen var böcker och läsning dock. Igår kväll var jag i Amherst tillsammans med Veronica och hennes kompis som hälsar på över helgen från New York och Caroline. Amherst har i helgen ett tivioli så vi gick dit. Vi åt mat från en food truck, åkte karuseller och avslutade med fozen yogurt. Det var en väldigt rolig kväll!
 
 
 
 
 
 
 
Idag ska jag bara ta det lugnt, spendera tid utomhus och kanske läsa lite. Imorgon ska jag åka till Boston med Veronica och hennes kompis. Caroline åker upp där ikväll så vi kanske ska träffa henne en sväng och sen ska vi ta med oss Mayra hem som spenderar helgen där uppe. På måndag vet jag inte riktigt vad planen är. Jag tror och hoppas att jag är ledig i och med att mina värdföräldrar är hemma pga röd dag. Vi får se vad som händer och fötter! 
 
Jag hoppas att ni har en bra helg och grattis på morsdag till alla mammor där hemma i Sverige! 
 
Ha de'!
 
 
Jag fick brev ifrån min gammelmoster och detta är, enligt henne, en bild på stora tjocka släkten på flygplatsen när dom försökte få biljetter för att komma och hälsa på mig. 
 
 
Min värdmamma köpte Swedish meatballs with cream sauce and pasta i affären och det var faktiskt väldigt gott!
 
(1.04pm eller 13.04)