Happy Birthday Papoi

Upp och ner, fram och tillbaka. Snurra runt, hoppa runt. 
 
Jag bara kände för att inleda med det för dagarna här är lite förvirrande. Helg är inte helg och veckodagar är helg. Jag jobbade fredag, lördag och söndag och var ledig måndag, tisdag och största delen av dagen idag. Snacka om att tappa kollen på dagarna. Förra helgen när jag jobbade trodde jag att lördag var fredag och söndag var måndag. 
 
- I fredags jobbade jag morgon och eftermiddag/kväll och efter jobbet åkte jag hem till Maria där vi satt och tittade på youtube videor och satt och pratade.
- I lördags kväll var jag med min värdmamma och tjejerna på middag hemma hos H's bästa kompis(föräldrarna är kompisar med mina värdföräldrar). Den familjen har tre barn varav en är en bebis på ett år som jag lekte med.
- I söndags var det enligt schemat inte meningen att jag skulle jobba men tydligen var det ett misstag så jag jobbade ändå, från 8 på morgonen till 4 på eftermiddagen. Arbetsdagen bestod av lek hemma hos H's kompis(samma som vi var på middag hos) där jag tog hand om/lekte med bebisen. C var iväg på playdate så jag hade bara H på förmiddagen. Vi var iallafall där ifrån 9-12 och efter det åkte vi hem och åt lunch och pysslade massor. Efter fyra åkte vi(jag, värdmamma och tjejerna) iväg på mitt au pair möte som denna månad var ett familjemöte med picnic. Det var rätt mysigt. Efter picnicen åkte vi och åt middag tillsammans med värdpappa. Efter middag åkte jag med Sarah och Maria och åt frozen yogurt och sedan Starbucks. 
 
 
 
 
På grund av misstaget med söndagen så fick jag ledigt i måndags i stället. Under måndagen hängde jag en stund med Sarah och sedan tittade jag på The Maze Runner för att sedan på kvällen gå på den andra Maze Runner filmen på bio tillsammans med Sarah och Maria. Båda filmerna var väldigt bra. Nästa film kommer 2017 så det är lite surt att behöva vänta så länge...
 
 
 
 
 
Tisdag, ännu en ledig dag. Dagen spenderades största del med Sarah. Vi åkte först till en salong där hon fixade sina ögonbryn och sedan åkte vi till Cherry Creek Mall där hon fixade sina naglar. Sarah började jobba vid halv fyra så jag gick hem och hängde hemma på eftermiddagen och kvällen. Tog det rätt lugnt. 
 
 
Här i USA får man fylla i papper för minsta lilla grej där man skriver under att man inte kommer stämma dom osv. Tre papper fulla med frågor och underskrifter för att plocka och färga ögonbrynen... USA alltså. 
 
 
Idag var jag ledig största delen av dagen. Jag åkte till Cherry Creek Mall vid halv tolv där jag träffade en svensk au pair som heter Linda (klicka på hennes namn för att komma till hennes blogg). Hon kom till Colorado i juli och hade skrivit till mig på facebook för jättelänge sedan men det hade hamnat i "other" så jag såg det inte förens förra veckan. Hur som helst, vi gick runt och satt sedan vid Starbucks och pratade ett bra tag. Jag kom hem igen runt fyra och jag började jobba vid halv sex (ganska lustig tid att börja om jag får säga det själv). Jag hämtade tjejerna på skolan, vi åkte hem och dom åt dinner, tog ett bad och till slut nattade jag H. Nu sitter jag nere i källaren på soffan och bara chillar. Imorgon börjar jag jobba som vanligt igen. Min värdpappa åkte iväg till Japan idag för att jobba så det blir lite mer jobb nu igen. Det är lugnt! 
 
Imorgon(idag för er) är det min pappas födesledagen så jag vill passa på att önska honom grattis på födelsedagen. Du är bäst papoi och jag älskar dig mer än ord kan förklara. Du är min superhero! 
 
Och sen var det den där söta hunden vi har också... Älskade Gertie! 
 
 
 
 
(11.15pm eller 23.15)