Whale Watching

Idag fick jag vara med om en av de häftigaste grejerna jag varit med om. Jag fick se valar på väldigt nära håll! Så himla coolt och magiskt. Dom var precis bredvid båten och dom var så himla stora. Dom dök under och kom upp, slog med fenan(?) och sprutade vatten ur hålet vid huvudet. En av valarna gjorde ett jättestort plask, slog hårt med fenan, två gånger vilket dom sa inte var något man fick se väldigt ofta. Ungefär 10% av båtturerna fick se detta. Det var väldigt häfigt att se och det var extra speciellt att se i och med att det inte alltid händer. Det är inte alltid att man ser valar men vi fick se flera styckna - tre av dom såg vi flera gånger, och dom var precis bredvid båten. Det var bara så himla häftigt! Om ni befinner er i Boston någon gång så rekommenderar jag att åka på en whale watch! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Valarna på alla bilder ovan är Humpback whales, på svenska knölval, och är ungefär lika lång som en gul amerikansk skolbuss. 
 
 
Detta är en Fin Whale som på svenska heter sillval och det är det näst största djuret i världen efter blåvalen. Denna val är lika stor som två gula(ameirkanska) skolbussar - allt mellan 18-27 meter långa(enligt wikipedia haha). 
 
 
 
Jag och värdmamma hade matchande outfits. 
 
 
Boston från havs. 
 
Igår, måndag, jobbade jag från 9 till fem och jag hade alla tre igen vilket jag var lite nervös över. Det gick bra ändå och vi höll oss sysselsatta. Barnen lekte väldigt bra tillsammans vilket var bra. Vi tog oss också tid att städa ur bilen och ta den till biltvätten - värdmammas begär. Efter det belönade vi oss själva med glass på Friendly's. På kvällen åkte jag till Starbucks där jag mötte upp Veronica, Natasha och Dorothee. Kvällen avslutades med en dubbel regnbåge och en fin solnedgång. 
 
 
 
Imorgon bitti åker vi som sagt till lägret där vi stannar tills söndag. Jag kommer dock åka hem fredag kväll och sova här i Longmeadow pga att jag ska hämta Becky tidigt på lördag morgon vid flygplatsen i Connecticut. På fredag kommer föresten Veronica upp till lägret för att se hur det går till där så jag är väldigt exctied över att visa henne det! 
 
Med det sagt avslutar jag nu inlägger med att berätta att jag bara har fem arbetsdagar kvar. Klart, slut! 
 
(10.36pm eller 22.36)