I am 21

Hej kära vänner, nu är jag 21 år gammal vilket här i USA innebär att jag nu får gå till en bar/nattklubb och gå och köpa alkohol. Jag känner mig så stor nu! Haha. Det är lite lustigt sådär när jag redan har varit "laglig" i tre år i alla andra länder i världen. Det är kul iallafall att jag hann fylla 21 innan jag åker till Las Vegas för där vill man ju inte vara under-aged. 
 
Min födelsedag var alltså igår, söndag den 26:e juni. Jag hade en rätt så lugn med väldigt speciellt födelsedag tillsammans med min värdfamilj och delvis med Veronica. Kvällen innan fick jag gå till mitt rum vid åtta och stanna där så att dom kunde förbereda. Dom spenderade en timme med att fixa allting och hade satt upp massvis med ballonger och bilder på mig, familjen och mina kompisar. Dom hade också fixat en "skylt" där dom skirvit varför dom(familjen och några kompisar) älskar mig, Jag fick även några presenter från familjen - en USA matchtröja i fotboll, ett par solglassögon med usa flaggan på, en prydnad som man hänger upp som är formad som USA och så står det "land that I love" på den, en påse med samma motiv och en fotoram med en bild på barnen som ligger i en hög över mig. Allt var väldigt speciellt and så himla fint! 
 
Efter detta kom Veronica över och överraskade mig med en ballong och en liten tårta. Hon följde sedan med oss till Friendly's där vi åt lunch. Efter det skiljdes vi åt och jag åkte med familjen upp till Camp Becket där C igår började lägret. Han ska nu vara där fyra veckor så det är bara jag, värdmamma och tjejerna hemma. Efter att vi lämnat honom stannade vi kvar på lägret och gick runt och kika lite. Vi satt en bra stund vid sjön och pratade med några samt lekte med fyra hundar som var där. Efter det var vi lite i huset som dom har där innan vi gick upp till kafeterian för att äta middag. Efter middagen var det dags för det som jag såg minst fram emot - födelsedagsfirandet. På lägret så firar dom det på ett annorlunda sätt. Man blir upplyft i en stol och sedan så skakar dom stolen typ och så sjunger dom för en och sedan ska man hålla tal meeeeen, jag skämt ut mig totalt för jag fick hjärnsläpp och var inte alls beredd på det(jag visste att jag skulle säga något men visste inte när det skulle ske) så det enda som kom ut var "ehm..." och sedan började min värdmamma jubla och när jag sedan skulle säga något så började resten så det blev inte mycket sagt. Jag såg mest livrädd ut där på stolen och jag tyckte det var så himla pinsamt och jobbigt att ha all den uppmärksamheten. Det var ju trots allt ca 350 campers och över 100 staff members så det var en hel del folk om man kan säga så, 98% killar också. Det som gjorde det extra skämmit var att några av dom som lyfte upp mig i stolen såg väldigt bra ut. Detta är något jag helst vill glömma och så hoppas vi att alla andra som befann sig i den salen gör samma sak. Anyway, efter middagen gick vi till Chapel som är som en liten "cermoni" som dom har på söndagar där dom reflekterar över olika saker och sedan är det lite sång. Väldigt mysigt. Camp såg ut att vara så himla roligt och jag ser verkligen fram emot en sommar med mycket tid spenderad där uppe. Nästa besök blir på fredag tillsammans med Laura och jag ser fram emot att visa henne vilken fantastisk stämning det är på camp. 
 
Min födelsedag blev väldigt lyckad och även fast den inte var så "crazy" så var den ändå helt underbar. Jag kunde inte ha haft en bättre dag! 
 
 
 
 
 
 
 
Presentkortet på Chipotle är ifrån Maria, Colorado-Maria. 
 
 
 
 
Utsikten ifrån terassen på familjens camp-house.
 
 
Detta är C's "kista" som han packade alla sina saker i. Tydligen har alla campers en sån här. 
 
Förra veckan var som sagt rätt så chill med arbetstiderna - torsdagen visade sig bara bli 9-11 och sedan var jag ledig resten av dagen. Jag tog det lugnt och avslutade dagen med att åka till köpcentrumet med Veronica och Mayra. Fredagens arbetsdag var helt okej - barnen var väldigt griniga, gnälliga och bråkade en del men annars var den väl bra. Vi var en stund i lekparken och sedan lekte vi här hemma. Jag spenderade resten av dagen tillsammans med familjen. Lördagen spenderades med familjen samt med att ta det lugnt. Jag har lyckats med att bli sjuk så jag har haft ont i halsen i tre dagar och nu har förkylningen tagit över. Natterna mellan torsdag och söndag sov jag väldigt dåligt - några timmar per natt(ca 2-3 timmar natten till söndag), så natten till idag sov jag väldigt bra. Nu hoppas vi att jag blir bättre fort för jag vill inte vara sjuk när Laura kommer! 
 
Såååå på onsdag kommer Laura och jag är väldigt excited över detta! Hon kommer runt lunch tid och stannar till eftermiddag på lördag. Vi ska till Six Flags på torsdag och sedan till lägret på fredag och sedan får vi se vad som händer mer. Det ska bli väldigt roligt att träffa henne igen även om jag såg henne senast för drygt en månad sedan. Det är ändå rätt så "imponerade" att jag träffat henne tre gånger sedan jag flyttade ifrån Charlottesville och samtliga inom ett halvår. Älskade Laura! 
 
Nu ska jag gå och lägga mig för det är en dag imorgon också. Jag hoppas att eran midsommar var bra och att allting är bra med er. Vi hörs snart igen!
 
(10.42pm eller 22.42)