Update 2nd Year Match #22

 
Tjenixen! 
 
Nu är det lill-lördag, mitt i veckan tjollahopp. 
 
Det har inte hänt så jättemycket faktiskt men jag tänkte att jag kunde uppdatera om det samt uppdatera er om matchningsprocessen.
 
I söndags skypade jag med bror och familj en bra stund. Jag busade massor med min nephew och han gillade att säga apple. Extremt gulligt! På kvällen gick jag på bio med Izzi, Kathrine, Denise och Laura. Vi såg The Longest Ride. Jag såg ju som sagt den med Sara i torsdags men jag ville se den igen och Kathrine hade också sett den förut. Den är VÄLDIGT bra! 
 
Måndag bestod av jobb på morgonen, sedan spenderade jag mina lediga timmar med Lotta - först hemma hos henne och sedan följde hon med mig hem. Hon var kvar fram tills fem ungefär och sedan blev hon upphämtad av sin värdfamilj då hon inte tog sin bil hem till mig. M kom med bussen vid tjugo i tre och sedan hämtade vi S vid kvart över tre. Hon hade egentligen Band efter skolan men hon skippade den i måndags då hon hade fotbolls tryouts på kvällen. Under eftermiddagen sparkade jag lite boll med S och sedan satt jag och pratade med Lotta. Värdmamma kom hem runt halv sex och åkte sedan tillsammans med S till fotbollen strax efter sex. Dom kom hem efter nio så det blev en lång arbetsdag.
 
Igår jobbade jag på morgonen och spenderade mina lediga timmar med att åka till Target, Best Buy och sitta på Starbucks. Städerskorna var hemma hos oss så jag ville inte vara ivägen. Laura kom till Starbucks runt halv ett så vi satt och snackade ett bra tag. Jag kom hem strax efter två. M kom hem som vanligt och vi hämtade S vid halv fem. Värdmamma kom hem runt sex och sen åt vi middag. Efter åtta drog jag till Starbucks där jag träffade Izzi och Kathrine. Vi satt och pratade en stund och sedan när dom stängde så drog vi hem.
 
Idag jobbade jag på morgonen och har skypat en liten stund med Maria och Mollie. Nu ska jag snart göra mig i ordning för att åka med Izzi, Tamara och Kathrine till UVA och ett annat college här för att kolla på kurser(inte för mig). Ikväll har S tryouts igen så det blir en lång arbetsdag idag igen. 
 

 
Så nu kommer uppdateringen om matchningsprocessen:
 
Jag skickade iväg ett mejl till dom i söndags morse men fick inget svar på söndagen. I måndags förmiddag fick jag ett mejl från mamman där hon skrev att dom inte är så säkra på en augusti au pair eftersom deras nuvarande au pair ska åka i mitten av juni, så dom skulle släppa mig. Då tänkte jag "jahapp, då är det väl bara att vänta på nästa matchning" men... ca. tre timmar senare får jag ett samtal från ett okänt nummer från Colorado(man kan se på min mobil vart ifrån dom ringer) och jag som vanligtvis inte svarar när jag inte har numret bestämde mig ändå för att svara. Då var det mamman i familjen som ringde. Vi pratade en bra stund om hur saker gick till i familjen, hon frågade mig frågor och berättade massor. Hon sa då att hon skulle prata med sin man om hur dom skulle lösa sommaren. 
 
Igår på eftermiddagen skickade jag iväg ett mejl med några frågor och sen när vi åt middag så fick jag ett sms från mamman där hon frågade om hon kunde ringa. Efter vi ätit klart gick jag upp till mitt rum och skrev att hon kunde ringa mig. Vi pratade en stund igen och svarade på mina frågor och frågade mig massa frågor. Hon berättade  att dom lyckats hitta barnomsorg för juli men försökte fortfarande hitta något för juni. Hon skulle prata med sin man igen och sen höra av sig om några dagar.
 
Hon lät väldigt positiv båda gångerna och nu, eftersom dom verkligen försöker lösa sommaren, så låter det ju som att dom är väldigt intresserade av mig. Jag gillar verkligen den här familjen, mamman är jättetrevlig och efter det jag har hört från Michelle, hon som jag hälsa på i Denver som bor granne med dom, så verkar dom vara bra. Deras två andra au pairer tycker också om familjen. Jag hoppas på det bästa nu! 
 
I'll keep you up to date och här slänger jag in en bild på Denver bara för att:
 
 

 
Om vi inte hörs innan så hoppas jag att ni får en bra valborg och första maj osv. Vi hörs! 
 
(10.55)