We all have these "brilliant" ideas

Jahapp, då var nästan den här arbetsveckan över. Denna vecka har gått hyfsat fort ändå även fast det var en väldigt seg start. Att komma tillbaka efter en veckas ledigt är inte jättelätt/roligt och det gjorde det ju inte bättre att C var hemma och var sjuk första dagen efter lovet.
 
Hur som helst, min lediga vecka var inte speciellt äventyrlig eller händelsefull. Jag spenderade i stort sätt hela veckan i mitt rum där jag satt med datorn, läste eller bara slappade. Jag skypade också en hel del - nästan varje dag. Jag pratade med Sara, Izzi, Theresa, min gammelmoster, två av mina kusiner och min kusins flickvän, Fanny och Laura. Roligt att prata med många som jag inte pratat med på ett tag. Jag hade även huset för mig själv från tisdag kväll tills torsdag kväll då familjen var vid camp. Det blev lite ensamt mot slutet men annars var det väldigt skönt att få lite egentid
 
På tal om egentid så kan jag ju berätta, för er som inte vet, om mitt kloka beslut den där tisdagskvällen när jag hade tråkigt och hade hela huset för mig själv. Jo, jag bestämde mig för att platta håret och sminka mig. Med den idéen kom också tanken att klippa min lugg. Jag hade ju tänkt på det ett tag men aldrig fått det gjort. Men visst, Lina, varför inte ta saxen och klippa det själv? Det var precis vad jag gjorde och jag kan ju sammanfatta det med att klippa hår är inte en av mina talanger. Efter det misstaget gick jag till frisören dagen efter och tog beslutet att klippa kort vilket jag också velat göra ett tag. Nu efteråt är jag inte helt nöjd men det växer ju ut snart igen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Veronica var bortrest söndag till fredag förra veckan så jag kunde inte umgås med henne under min lediga vecka... Men fredag kom hon hem och vi hade en tjejkväll med övernattning hemma hos henne. Lördag åkte vi genom Vermont och vidare till New Hampshire. Vi åkte till en liten stad som heter Keene som var väldigt gullig. Vi åkte till några affärer där och avslutade med middag. Vanliga människor åker till andra delstater för att åka på semester/turista - Lina och Veronica åker till andra delstater för att titta i affärer som även finns i Mass. Det är lite så vi jobbar. Det var iallafall en rolig road trip. I söndags åkte jag och Veronica till IKEA i New Haven, CT. Jag blev sugen på köttbullar och lite svenskt godis/fika så jag tyckte IKEA lät som en bra idé. Det blev en rätt så bra helg!
 
 
 
 
Jackson, Veronica's värdfamiljs hund
 
 
 
 
I måndags började jag jobba igen och C var hemma hela dagen. Det var inte så jobbigt dock för han satt mest vid datorn och så. Arbetsveckan har bestått av det vanliga - lek, agera betjänt, skjutsa och hämta, städa, tvätta osv osv osv. E har velat leka en hel del med sanden som hon har som man kan göra olika saker med. Det är inte riktigt vanlig sand utan mer en byggsand. Idag lekte vi även med play doh. Vi tog också en promenad på förmiddagen då det var rätt varmt idag. Hon åkte sparkcykel störtsta delen av vägen medan jag gick. Oerhört skönt att komma ut lite då vi för det mesta spenderar dagarna inomhus. 
 
 
 
Vädret har varit så himla konstigt och det har absolut inte varit någon riktig New England vinter vilket jag är besviken över. Jag ville verkligen vara med om all snö som dom har varnat mig om. Hur som helst har det varit kallt och sen varmt och sen kallt och sen varmt. I natt var det drygt 15 grader varmt och det var till och med åskoväder. Det var nästan storm i natt då det blåste extremt mycket, det regnade massor och det åskade. Jag älskade det men det var lite svårt att sova när vinden hördes genom väggarna och regnet slog mot fönstret. Enligt min väderapp ska det snöa ikväll men vi får väl se hur det blir med det. Nu hoppas jag nästan på att våren kommer snart. 
 
 
Den snön är borta för längesedan... Ljuset var väldigt rosa dock klockan fem på kvällen
 
 
 
Man skulle kunna tro att jag är i himlen med dom två måltiderna. Kärlek på hög nivå! 
 
 
Med den bilden, som jag så snällt bjuder på, knyter jag ihop inlägget och säger ha det så bra! 
 
(9.10pm eller 21.10)