Friday August 29th

 
Nu är det helg, wohoooo! En långhelg dessutom då det är en helgdag, Labor day, på måndag. Ingen skola för mina värdbarn och min värdmamma ska inte jobba. Jag undrar om jag ska jobba? Hmm.
 
Vanlig morgon...
 
Kvart över åtta åkte S med grannen till skolan då dom går på samma skola och börjar samma tid. Jag åt lite frukost och sedan gick jag upp och bäddade tjejerna sängar. Min värdmamma bad mig tvätta tjejernas kläder eftersom vi ska vara borta lördag och söndag så det var vad jag gjorde efter att jag bäddat sängarna. Det är sjukt hur mycket kläder dom använder! Det hinner knappt gå en dag efter att jag tvättat innan den yngstas tvättkorg är full igen. Jag kommer drunkna i tvätt under mitt år här.
 
Efter att jag satt igång en tvättmaskin gick jag upp för att göra mig i ordning och sedan vid halv tio åkte jag ut på äventyr. Först åkte jag till Old Navy där det var upp till 50% på allt. Dock hittade jag ingenting. Efter det åkte jag till Dick's Sporting Goods som är en sport affär. Där köpte jag ett par shorts och en träningströja. Jag tittade på fotbollsskor också och det finns ett par som kostar 19 dollar. Det är inte ens 140 kronor. Efter denna affär åkte jag till:
 
 
Åh älskade Walmart! Jag vet inte vad det är men jag älskar affärer som Walmart och Target. Så typiskt Amerikanska och så himla roliga att åka till. Jag gick runt där inne en bra stund och jag tycker det är lika roligt varje gång jag ser olika sorters förpackningar så som chips, godis, kakor osv. för dom är så himla stora. Du kan köpa påsar med 245 godisbitar i, alltså inte lösgodis utan godisbitar så som Kit Kat och Reese's. Jag börjar typ skratta varje gång jag ser sånna stora förpackningar. Dom har så himla coola saker här i USA i affärerna, exempelvis hade dom jättecoola piñatas på Walmart:
 
 
Jag lämnade Walmart med lite allt möjligt. Jag köpte en UVA-kudde, vita ankelsockar, tandkräm, topps(eller vad det nu heter, det engelska ordet är cotton swabs - direktöversättning: bomullspinnar), en träningströja, en macka, en smoothie och Reese's. 
 
 
En annan sak min värdmamma bad mig göra var åka och tvätta bilen. Vi tvättade bilen för mindre än tre veckor sedan och bilen var inte ens smutsig så jag förstår inte varför man ska tvätta bilen då. Nästan alla bilar här i USA är rena och fina, dom verkligen skiner. Så ja, efter Walmart åkte jag och tvättade bilen. Man fick ställa sig i kö(med bilen alltså) och sedan fick man välja vilken sorts tvätt man ville ha. Sedan fick man vänta lite till och sedan var det en stoppskylt och där fick man kliva ur så tog dom över resten. Då gick man in för att betala och sedan fick man vänta igen. Bilden åkte igenom en biltvätt och sedan städade dom bilen inuti. Efter cirkus en halvtimme var bilen klar. 
 
 
(Jag ska lägga upp en bild på bilen någon dag så att ni får se hur den ser ut. Jag älskar den! Så länge kan ni få se vilken modell jag kör genom att klicka HÄR
 
Efter biltvätten åkte jag hem, åt min macka och smoothie. Efter det tog jag Lola på en liten promenad och sedan satte jag igång en ny tvättmaskin. Tjugo i tre kom M hem och tvillingarna och deras lillasyster följde med hem då deras mamma inte var hemma. Jag visste om detta redan så det kom alltså inte som någon överraskning. Tjejerna tittade på lite tv innan jag tog med alla för att hämta S och hennes kompis i skolan. Tack så mycket för the Beast(den stora bilen). Efter att vi hämtat upp dom var bilen alltså full med barn och det var som ett zoo haha. Extremt mycket babbel, men det var mysigt. När vi kom hem var även tvillingarnas mamma hemma men dom ville stanna kvar så jag lät dom vara kvar. Så under eftermiddagen befann sig sex stycken barn i huset men ändå var det rätt lugnt. S och hennes kompis var upp på hennes rum och gjorde något medan M och de andra tjejerna satt och tittade på film. Strax efter halv fem kom min värdmamma hem och strax efter det åkte jag, M, S och S kompis till Bodo's för kvällsmat och sedan åkte vi till arenan där UVA's damer spelade match mot Richmond. UVA vann med 4-0 och det var en riktigt bra match.
 
 
 
(UVA är dom vita)
 
Efter matchen var slut åkte vi hem och tjejerna gick till sängs ganska snart efter det. Jag gick upp och duschade, blåste och plattade håret och packade mina saker. Nu ligger jag i sängen och ska sova. Jag borde sovit för länge sedan för jag ska gå upp halv sju imorgon för vi åker hemifrån halv åtta. Vi ska vara borta nu i helgen då S har en fotbollscup och vi ska sova på hotell så jag kommer troligtvis inte uppdatera imorgon men jag tror ni överlever. 
 
Ha en kanonbra helg! 
 
(11.46pm eller 23.46)