Update checklist

Nej vet ni vad. Nu känner jag att jag behöver lägga upp min checklista igen och uppdatera den för att jag själv ska få lite koll. Allt är kaos och jag har sjukt mycket papper som ligger hullerombuller på bordet framför mig. Jag har försökt få lite kontroll på dem och det har ju gått sådär. I dag har jag förresten betalat visumavgiften som jag inte kunde göra igår. Dessutom har jag bokat tid hos ambassaden. Jag har också skickat the agreement form och en kopia på körkortet till CC och begäran om utdrag ur belastningsregistret till polisen. DONE! 
 
Här kommer listan igen:
 
Ansökan:
[x] Informationsmöte - 9/3
[x] Intervju - 9/3
[x] Göra klart ansökan - 15/4
[x] Göra och lägga upp en au pair video - 21/4
[x] Matchningsprocessen - 18/4 - 12/5
[x] Tacka ja till en värdfamilj - 12/5
 
Boka tider:
[x] Boka tid hos Amerikanska Ambassaden
[ ] Boka tid för hälsoundersökning
[x] Boka tid hos tandläkaren
[x] Bok tid hos optikern
[x] Boka tid för tbc-test
 
Att ha med till Amerikanska Ambassaden:
[x] DS-160 Confirmation page
[x] DS-2019 och SEVIS
[x] Pass
[ ] Kuvert med skicka direkt-fraktsedel på
[ ] Originalkvitto på betald visumavgift
[x] Personbevis 120 - alla relationer
[ ] Proof of funds
[x] Bekräftelse av tidsbokning
[x] Extra framkallat foto
 
Dokument att skicka till Cultural Care:
[ ] Polisregisterutdrag (original)
[ ] Kopia på slutbetyg
[ ] Hälsointyg (original)
[x] Agreement form (original) - skickat: 21/5
[x] Kopia på körkort - skickat: 21/5
 
Övrigt innan avresa:
[x] Betala avbeställningsskydd 
[x] Förnya mitt pass 
[x] Ringa min telefonoperatör ang. mitt abonnemang
[ ] Ta kopior på pass, visum, alla viktiga papper m.m.
[x] Fixa visumfoton
[x] Gå till tandläkaren för en "sista koll" - 14/5
[x] Kolla vilka vaccinationer jag fått tidigare
[ ] Göra hälsoundersökning
[ ] Göra tbc-test - 23/5
[ ] Fixa med fullmakt på banken
[ ] Gå till optikern - 27/5
[ ] Beställa linser
[ ] Betala programavgiften
[ ] Betala försäkringar
[ ] Besöka Amerikanska Ambassaden
[ ] Få tillbaka pass & visum
[ ] Delta i obligatoriskt förberedelsemöte online
[ ] Skriva en Bucket list
[ ] Göra "Prepare for your year"
[ ] Göra "Pre departure work book"
[ ] Skicka blankett om internationellt körkort
[ ] Få hem internationellt körkort
[ ] Få flyginformation
[ ] Skriva ut flygbiljetterna
[ ] Växla dollar
[ ] Köpa presenter till värdfamiljen
[ ] Städa och fixa i ordning i mitt rum och garderob
[ ] Ta studenten - 13/6
[ ] Gå på min studentbal 15/6
[ ] Going away party - 19/7
[ ] Packa
[ ] Säga hejdå
[ ] Åka - 4/8
 
Jag är ute i god tid kan man säga. 
 
I dag har jag varit ledig precis som jag skrev i mitt förra inlägg. Jag vaknade klockan sju i alla fall... suck! Det har varit en hyfsad lugn dag. Jag har fixat med alla papper, jag har gjort min svenskauppgift - analys på en låt (Budskapet - Timbuktu). Sedan åkte jag in till mammas jobb för att skriva ut alla dokument som jag ska ha med till ambassaden. (As I said - ute i god tid). Om en stund kommer min kära kompis hit. Jag fick även veta att min enda lektion på fredag är inställd så jag är ledig på fredag också. Jag behöver dock åka in för att köpa biljett till studentfesten och sen ska jag till sjukhuset klockan ett för att göra tbc-testet.
Jag kan flyga, jag är inte rädd. Haha... 
 
Det var allt jag hade denna gången. Ha en bra dag!