Four days left

 
 
Four days to go och mindre än två dagar kvar här hemma innan jag drar upp till Stockholm. Det börjar bli jobbigare och jobbigare. Jag är väldigt emotional. Jag börjar gråta för det minsta lilla. Jag vet inte hur jag ska klara av att säga hejdå på måndag på flygplatsen. Kan jag inte få packa ner alla mina nära och kära i min resväska? Men nej! Jag ska klara det här. En av anledningarna till att jag åker är för att jag ska växa som person och bli mer självständig. Jag kommer ju inte flytta till en annan planet utan bara över Atlanten. En 10 timmars flygresan, en 6 timmars tidsskillnad. Jag kan flyga jag är inte rädd.
 
Igår träffade jag som sagt två kompisar, Lina & Amanda, och vi satt i hamnen och pratade o åt glass. Sedan gick vi till en restaurang där Lina åt mat eftersom hon skulle iväg och jobba. Efter hon hade åkt till jobbet åkte jag till bensinmacken där två andra kompisar,Maria & Felicia ("Dizan"), jobbade och efter det åkte jag hem. Klockan sju kom Maria hem till mig och vid nio åkte vi upp till Dizan. När hon slutat jobba efter elva åkte vi och badade. Så klockan halv tolv badade vi i mörkret och det var faktiskt rätt skönt! 
 
Idag har jag städat rummet och fixat lite. Jag har lagt i några fler saker i resväskan så om den inte redan passerat 20 kg-gränsen så ligger den strax under den. Jag tror att jag kommer behöva ta ur något på flygplatsen och då får vi hoppas att jag har plats i handbagaget. Nu ska jag in till stan och fixa några saker sedan efter sex kommer Maria hit och efter Dizan slutat jobbet vid elva ska vi dra till Mickie Dees. 
 
Jag tänkte säta in checklistan igen eftersom jag har slutfört fler punkter på den. Nu är det bara några få kvar. Men här är den iallafall:
 
Ansökan:
[x] Informationsmöte - 9/3
[x] Intervju - 9/3
[x] Göra klart ansökan - 15/4
[x] Göra och lägga upp en au pair video - 21/4
[x] Matchningsprocessen - 18/4 - 12/5
[x] Tacka ja till en värdfamilj - 12/5
 
Boka tider:
[x] Boka tid hos Amerikanska Ambassaden
[x] Boka tid för hälsoundersökning
[x] Boka tid hos tandläkaren
[x] Bok tid hos optikern
[x] Boka tid för tbc-test
 
Att ha med till Amerikanska Ambassaden:
[x] DS-160 Confirmation page
[x] DS-2019 och SEVIS
[x] Pass
[ ] Kuvert med skicka direkt-fraktsedel på
[x] Originalkvitto på betald visumavgift
[x] Personbevis 120 - alla relationer
[x] Proof of funds
[x] Bekräftelse av tidsbokning
[x] Extra framkallat foto
 
Dokument att skicka till Cultural Care:
[x] Polisregisterutdrag (original) - skickat: 18/6(?)
[x] Kopia på slutbetyg - skickat: 18/6(?)
[x] Hälsointyg (original) - skickat: 18/6(?)
[x] Agreement form (original) - skickat: 21/5
[x] Kopia på körkort - skickat: 21/5
 
Övrigt innan avresa:
[x] Betala avbeställningsskydd 
[x] Förnya mitt pass 
[x] Ringa min telefonoperatör ang. mitt abonnemang
[x] Ta kopior på pass, visum, alla viktiga papper m.m.
[x] Fixa visumfoton
[x] Gå till tandläkaren för en "sista koll" - 14/5
[x] Kolla vilka vaccinationer jag fått tidigare
[x] Göra hälsoundersökning - 9/6
[x] Göra tbc-test - 23/5
[x] Fixa med fullmakt på banken
[x] Gå till optikern - 27/5
[x] Beställa linser
[x] Betala programavgiften
[x] Betala försäkringar
[x] Besöka Amerikanska Ambassaden
[x] Få tillbaka pass & visum
[x] Delta i obligatoriskt förberedelsemöte online
[ ] Skriva en Bucket list
[x] Göra "Prepare for your year"
[x] Göra "Pre departure work book"
[x] Skicka blankett om internationellt körkort
[x] Få hem internationellt körkort
[x] Få flyginformation
[?] Skriva ut flygbiljetterna
[ ] Växla dollar
[x] Köpa presenter till värdfamiljen
[x] Städa och fixa i ordning i mitt rum och garderob
[x] Ta studenten - 13/6
[x] Gå på min studentbal 15/6
[x] Going away party - 19/7
[x] Packa
[/] Säga hejdå
[ ] Åka - 4/8
 
Nu ska jag dra in till stan så att jag hinner innan Maria kommer. Bye!