Niagara Falls & Boston

OBS: Varning för bildbomb!
 
Nu är jag tillbaka i Charlottesville igen efter sex helt otroliga dagar. Vi har hunnit med att se så mycket och vi har verkligen haft det jätteroligt och bra. 
 
Vi började resan tidigt på lördag morgon med att ta bilen till Richmond flygplats där vi sedan tog flyget till Newark där vi sedan bytte till Buffalo. Väl i Buffalo tog vi bussen in till centrum och sedan en annan buss till Niagara Fallen. Jag tror att vi kom fram runt fem. Vi bodde på ett hostel som heter Gorge View och jag kan verkligen rekommendera det om någon planerar på att åka dit. Vi spenderade resten av dagen med att gå runt och titta på vattenfallen och avslutade sedan med Hard Rock Café. 
 
 
 
 
 
 
 
 
För er som inte vet så är det Kanada på andra sidan "floden". Jag ville jättegärna gå över men kunde inte pga att mitt visum går ut nästa vecka och därför kan risken finnas att jag inte blir insläppt igen. Så nära men ändå så långt bort...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Söndag hyrde vi cyklar som vi sedan cyklade runt på hela dagen. Vi cyklade ner till fallen där vi tog en båttur ut på "floden" så att man kunde få komma närmare vattenfallen. Det var helt otroligt! Efter detta cyklade vi uppåt till en whirlpool(direkt översatt - strömvirvel). Man var tvungen att gå på en liten hike ner för en rejäl backe med 305 trappsteg plus massa stenar och en hel del vandrande. Det var rätt tufft att gå uppför igen. När vi var klara där cyklade vi ner till fallen igen där vi åt på Tim Hortons(väldigt känt i Kanada). Jag köpte en Frozen Hot Chocolate som var väldigt god. Efter det cyklade vi ut till en liten ö som är där för att se på hästsko-vattenfallet som dom kallar det. Kvällen avslutade s med fyverkerier som kom som en överraskning. Vi cyklade ungefär 2 mil den dagen så vi fick lagom mycket motion.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Måndag checkade vi ut och åt frukost från Tim Hortons medan vi satt i gräset vid fallen. Vid tolv tog vi bussen in till Buffalo och sedan bussen ut till flygplatsen. Planet till Boston gick vid sex och när vi kom fram tog vi bussen från flygplatsen till downtown och sedan gick vi till hostlet. Detta hostel hette HI Boston Hostel och var väldigt fräscht. Jag rekommenderar detta ställe också! Vi gick och la oss ganska snart efter vi kom dit.
 
 
Vi fick skjuts av en vaktmästare ner till fallen.  
 
 
 
 
 
 
Tisdag, Lauras födesledag, gick vi upp tidigt för att gå till busstationen för att köpa biljett för att åka till Six Flags som ligger utanför Springfield. Det tog två och en halv timme med buss. Six Flags är en nöjespark med karuseller och vattenland. Vi spenderade hela dagen med att åka massa coola attraktioner så som flera häftiga bergodalbanor och världens högsta slänggungor. Vi hann bada en liten stund innan vattenlandet stängde. Bussen hem gick vid halv nio vilket var lagom då vi var helt slut. Det var en vädigt lyckad dag. 
 
 
 
 
 
 
 
Jag blev dyngsur efter Six Flags version av Colorado (Liseberg). 
 
 
 
Onsdag började med frukost på hostlet och sedan tog vi T-line(tunnelbana) till Harvard där vi strosade runt och tittade. Vi skulle ta en guidad tour men dom fylldes upp så snabbt så vi köpte en karta i stället med en själv-guide så vi gick runt och tittade på grejerna men läste om dom själva. Det var rätt roligt. Efter Harvard åkte vi till downtown och till en park där vi tittade runt, sedan gick vi mot hamnen och sedan gick vi till Boston Tea Party musem som Laura gärna ville gå på men dom hann stänga innan vi kom dit... Det var lite tråkigt! Vi träffade iallafall en kompis till Laura en sväng och sedan avslutade vi dagen med middag på Cheesecake Factory tillsammans med en annan kompis till Laura. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag gick vi upp vid halv sju för att packa och göra oss i ordning innan vi begav oss mot busstationen och flygplatsen. Planet från Boston till Charlotte gick vid 9.40 och planet från Charlotte till Richmond gick 14.20. Vi kom till Richmond vid halv fyra och kom hem till Charlottesville vid halv sex. 
 
 
Denna resa får mer än toppoäng. Så himla bra resa och det var väldigt kul att få uppleva det med Laura. Ett minne för livet, minst sagt!
 

 
För övrigt har jag nu fått mitt flyg till Denver. Jag kommer att flyga från Charlottesville på tisdag klockan 11.45, byte i Chigaco. På måndag ska jag jobba på dagen och på kvällen blir det avskedsfest tillsammans med min värdfamilj och några kompisar. Det kommer att bli tufft att säga hejdå. Imorgon ska jag köra Laura och Becky till flygplatsen och sedan ska jag packa alla mina grejer... Imorgon kväll kommer Izzi hit och ska sova här. Mycket att göra på lite tid. Fem dagar kvar tills det har gått ett år sedan jag lämnade Sverige. Galet! 
 
Nu ska jag ta och lägga mig. Godnatt mina kära vänner, ha det så bra!
 
(10.10pm eller 22.10)