North Carolina says hello

Här kommer mitt efterlängtade inlägg. Eller något sånt. 
 
Nu har mina föräldrar åkt hem och nu återgår vi till varadagen igen innan nästa gäng kommer på besök. Tjejerna har ca två veckor kvar i skolan innan dom går på sommarlov och efter det kommer det att bli långa dagar. Det är bara att göra det bästa av situationen och hänga mycket vid poolen. 
 
Resten av dagarna förra veckan när mina föräldrar var här bestod av att åka runt till lite olika ställen här i Cville samt jobba och ta det lugnt. I onsdags visade jag päronen UVA och i torsdags kväll åt vi på ett japanskt steakhouse där dom steker maten framför ögonen på dig - lite utav en show. Jag var där första helgen jag kom till Charlottesville men det var då när jag inte hade någon aptit pga hemlängtan så jag njöt inte lika mycket som jag gjorde i torsdags. I fredags kväll åt vi middag tillsammans allihopa(värdfamiljen, jag och päronen) och sedan släppte vi av mamma och pappa på flygplatsen. Det var väldgt jobbigt att säga hejdå, speciellt när man inte vet när nästa gång vi ses är. Kanske är det inom ett år eller så blir det när jag kommer hem igen, om 15 månader. 
 
Efter att vi sagt hejdå begav vi oss vidare mot North Carolina där vi spenderade helgen. S hade en fotbollscup i Greensboro, NC så vi spenderade dagarna med fotboll samt slappa vid poolen. M badade medan jag satt med fötterna i vattnet. Jag har lyckats tappa bort min bikini så jag måste skaffa en ny. Väldigt problematiskt! 
 
 
 
 
 
 
 
Bye bye beloved fishtail braid...
 
Vi kom hem till Cville igen runt halv sex på söndag eftermiddag/kväll och lite senare åkte jag till Starbucks där jag träffade Becky och Pauline. Sedan kom Angela och vi drog vidare till en restaurang där vi åt god mat och hade det roligt. 
 
 
Becky bjuder på bilden!
 
Igår, måndags, var det Memorial Day vilket är en dag där dom minns och hedrar alla kvinnor och män som har dött i krig. I och med denna dag så var dom flest lediga, inklusive min värdmamma och jag. Jag tog en sovmorgon, åkte till en affär, tog en promenad med Denise till Downtown där vi åt glass och sedan tog jag det ännu mer lugnt. 
 
Idag var det back till vardagen och jag jobbade på morgonen. Efter att jag var klar med morgon rutinen åkte jag till frisören för att klippa av mina slitna toppar. Det blev rätt så kort! Jag är inte jättenöjd med firsörsalongen men det var billigt iallafall. Efter det åkte jag till Target, sedan till Old Navy, Bodo's och tillslut till Starbucks där jag umgicks med Becky. Vi satt där fram tills klockan två och efter det åkte jag hem. Nu sitter jag ute på verandan samtidigt som jag jobbbar. Det är bara M hemma idag eftersom S har dans fram tills klockan sex. Om ett tag kommer hon och värdmamma hem och ikväll ska jag på bio - Pitch Perfect 2 som jag är väldigt taggad på. 
 
 
För övrigt har ju beställt presenter till min nya värdfamilj som mina kompisar får ta med när dom kommer. Det blir nog kanon!
 
Nu ska jag återgå till jobbet och sedan ska jag ut och äta för att sedan gå på bio. Jag hoppas att ni har det bra och att ni njuter av värmen. Men vänta! Det är ju här det är sommar, ni får vänta lite till - 30+ här idag. Hah, ha de'!
 
Ps. It's that time of the year again... dumma myggor!
 
 
(5.51pm eller 17.51)