Two Years

DET HAR GÅTT TVÅ ÅR! Två år sedan jag lämnade svensk mark för att påbörja mitt stora äventyr på andra sidan Atlanten. Två år sedan jag sa hejdå till min trygghet för att bygga upp en ny trygghet på andra sidan Atlanten. Två år sedan jag sist såg många av mina nära och kära där hemma i Sverige för att lära känna nya människor som nu tillhör mina nära och kära. Jag har nu slutfört mina två år som au pair och tiden har sprungit förbi och jag har knappt hängt med i svängarna. Jag hade tänkt att ha ett långt och fint inlägg om hela mitt äventyr men på grund av att jag alltid är ute i sista minut så hinner jag inte med det idag. Jag behöver nämligen gå och lägga mig snart pga att jag måste gå upp tidigt imorgon för att påbörja mitt stora äventyr på västkusten. Min resemånad har officiellt påbörjats. Imorgon flyger jag till San Francisco och sedan reser jag runt i Kalifornien, Arizona och Nevada tillsammans med andra au pairer innan jag flyger upp till Seattle där jag spenderar de sista dagarna innan jag flyger tillbaka till Longmeadow. Jag kommer vara på resande fot i nästan tre veckor och spenderar sedan en vecka här innan jag flyger hem till Sverige igen.
 
Iallafall så la jag upp ett inlägg på Facebook och Instagram idag så jag kan bifoga den texten här i detta inlägg. Det stora inlägget som jag hade planerat får ni antingen efter jag kommer tillbaka från västkusten eller efter att jag kommit hem till Sverige. Ni får se. Här kommer iallafall texten:
 
Can you guys believe this? Because I can't. Today, two years ago, I was a nervous wreck on my way to what would become one of the greatest adventures of my life. Now here I am two years later with so many stories to tell after experiencing, learning and growing so incredibly much. This journey has been incredible and I wish there was enough words for how much this journey has meant to me and how much I have grown from it. I am no longer the same person I was when I left Sweden and I can't wait for you people back home to see the person I have become. I'm much stronger, more confident, more independent and definitely more open minded. I have had two amazing years where I have gotten to live in three amazing places with three amazing families. It has truly been three different experiences and that I'm thankful for. Everything was not a dance on roses and everything didn't turn out the way I had thought or hoped but that's exactly what has made me stronger and I definitely learned for it. I am very thankful for these two years and for every person I have met. 

I can't believe my time as an au pair is over and that it has been two years since I left home. It's probably my most used phrase during these two years but TIME FLIES! But my time here in the US is not done yet. First up is my travelmonth which I'm going to spend adventuring on the west coast. 🇺🇸

Sweden, I'll see you on September 1st. 🇸🇪

 
Med det sagt och allt ståhej över att min tid som au pair är över så tänkte jag berätta om min sista vecka som au pair. 
 
Förra onsdagen åkte vi som sagt upp till lägret där vi stannade tills söndag. Jag åkte dock hem fredag kväll och sov i Longmeadow för att på lördag morgon smidigt hämta Becky ifrån flygplatsen. Sedan åkte vi upp till lägret igen. 
 
Jag jobbade onsdag och torsdag och var sedan ledig fredag, lördag och söndag. Jag körde upp med barnen på onsdag förmiddag så att vi kom fram vid lunch. C hade under eftermiddagen aktiviteter med dom andra på lägret även fast hans session var slut. Han fick turen att fortfarande delta i classes och aktiviteter under tiden vi var där. Då han var sysselsatt hela eftermiddagen så hade jag bara tjejerna och vi spenderade onsdag eftermiddag vid huset där tjejerna först byggde koja med soffkuddarna och sedan hade dom en show där dom dansade och sjöng. På kvällen var det bonfire och talent show där det var både campers och staff som uppträde med sång, instrument och andra talanger. Det var också lite teater där dom låtsades att det var OS. Det var väldigt mysigt! 
 
 
 
Torsdag förmiddag spenderades genom att leka lite i skogen och runt om i lägret. Efter lunch spelade barnen lite spel innan C gick till sina aktiveter. Under eftermiddagen fick tjejerna delta i en av nature aktiviteterna där dom var ute och letade efter grodor. Det var verkligen inget för mig men tjejerna verkade tycka om det iallafall, speciellt E. Efter the class så spenderade vi lite tid i nature center där tjejerna lekte med grodorna i akvariumet. Jag hängde med Cordelia, en landsköldpadda, istället. På kvällen var vi alla, hela familjen, på en baseball match som G hade vunnit biljetter till. Det var väldigt mysigt att göra något tillsammans hela familjen igen. 
 
 
 
 
 
Fredag var jag som sagt ledig men gick upp för att äta frukost tillsammans med resten av camp vid kvart över åtta. Efter det tog jag en dusch innan Veronica kom till lägret. Hon lyckades få ledigt under eftermiddagen så att hon kunde komma till lägret och fick se hur det var där. Vi hade en rolig dag fylld med massor av olika aktiviteter. Efter lunch var vi ute på sjön och typ stand up paddle boarding men utan paddles. Jag vet inte till 100% vad det heter men dom kallar det kayboard men när jag googlar det så är keyboard det enda som kommer upp... Det ser iallafall ut som på bilden nedan. Efter detta gick vi runt på lägret och jag visade Veronica vad allting är. Under free time var jag och Veronica ute på sjöng i en kanot. Jag var väldigt dålig på att paddla för vi kunde aldrig åka rakt fram utan svängde alltid runt... Det var iallafall roligt. Efter middagen åkte jag och Veronica tillbaka till Longmeadow. 
 
 
 
 
 
Lördag morgon hämtade jag Becky på flygplatsen. Därefter åkte vi en snabbis till huset här i Longmeadow så att hon kunde få se hur det såg ut. Efter det åkte vi upp till lägret och kom upp lagom till lunch. Efter lunch badade vi tillsammans med barnen. Vi åkte ner för vattenrutschkanan och hoppade från en trampolin. Det var väldigt roligt och vattnet var så himla skönt! Efter detta såg eftermiddagen likadan ut som den gjorde med Veronica. Vi gick runt på lägret och sedan åkte vi ut på sjön i en kanot. Den här gången var det min värdpappas kanot men hans namn på den. Vi flöt mest runt där ute på vattnet och pratade. Det var väldigt avslappnande! Middagen var awesome med många sång och otrolig stämning. Resten av kvällen spenderade vi vid huset där vi satt och pratade. 
 
Söndag var en regning dag... Det var chapel men den här gången i the dining hall. Vi tog också familjefoto och på eftermiddagen var vi på en tour vid Chimney Corner som är tjejlägret som ligger precis bredvid Camp Becket. G kommer att gå där nästa sommar så vi var där för att se hur det såg ut. Hon kommer ha så himla roligt där! De har massa olika aktiviteter - liknande de Becket har men också flera andra saker. Dom har ett stall med hästar och en liten lada med andra djur. Väldigt mysigt! Efter den här sommaren är jag absolut sugen på att jobba på ett amerikanskt sommarläger! Utöver dessa grejer så gjorde vi inte speciellt mycket. Jag släppte av Becky på flygplatsen runt sex och efter det åkte jag hem till Veronica för att se nyfödda kattungar som var så himla söta! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Måndag jobbade jag 9-17. Dagen spenderades vid huset, både inne och ute. Vi spelade spel och vi spelade olika sporter utomhus. Det var en chill dag men samtidigt fylld med massa lekar. På kvällen åkte jag till köpcenturmet för att köpa de sista grjejerna och sedan åkte jag hem till Veronica där jag hade jobbet att hålla en av kattungarna. Den kattungen är några dagar äldre än dom andra kattungarna och hon dricker all mjölk så dom fick hålla henne borta ifrån mamman en liten stund. Jag tog med glädje hand om den lilla sötnosen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tisdag var det samma arbetsschema. Förmiddagen var rätt chill men lite lekar samt lite screens. På eftermiddagen tog jag barnen för att se the Secret Life of Pets vilket dom tyckte var roligt. Filmen var rätt så bra faktiskt. På kvällen åkte jag till Starbucks för att träffa några au pairer. Mayras värdfamilj har fått en ny au pair. En kille som heter Kacper och kommer ifrån Polen. Han var trevlig. Förutom honom var det Veronica, Dorothee, Natasha och Rafaela. 
 
Onsdag var min sista arbetsdag. Familjen överraskade mig med söta kort och en liten anteckningsbok och en snickers. På förmiddagen hade G en playdate med en kompis och sedan följde hon med kompisen hem. Jag jobbade från 9 till 15 men min värdmamma kom hem runt ett. Efter hon kom hem kom hennes bror och barnens kusiner och vi åkte och åt glass för att fira min sista arbetsdag. Vi åkte till Colins Creamery vilket hade väldigt god glass. Efter det åkte vi tillbaka till huset där jag jobbade på att få över alla bilder till min externa hårddisk vilket tog hela eftermiddagen. På kvällen kom kusinernas mamma också och vi åt pizza och bara umgicks. Jag började packa på kvällen.
 
 
 
Idag började jag dagen med att ta det lite lugnt och umgås med familjen samt packade ner saker i min resväska. Vid kvart över tio kom Dorothee och hämtade mig och vi åkte till IHOP för att äta brunch. Det var jag, Dorothee, Veronica och Dorothees minsta värdbarn som är 15 månader. Super söt! Jag kom hem igen vid tolv och efter det hängde jag med familjen tills dom åkte iväg vid kvart i ett. Dom åkte iväg för att titta på en film och sedan åkte dom till mormor där dom sover under natten. Detta betyder att jag fick säga hejdå innan dom åkte till filmen för jag kommer inte se dom förens jag kommer tillbaka från västkusten den 24:e augusti. Jag kommer sakna dom små trollen! Men jag får iallafall se dom snart igen. Efter att dom åkt iväg åkte jag till posten och banken och sedan kom jag hem och skypade med mina föräldarar samt bror och hans familj. Efter det packade jag lite mer och insåg att sovsäcken jag tänkt ta med inte riktigt får plats så jag åkte till Target och Walmart för att köpa en billig sovsäck som jag sedan kan slänga/ge bort. Nu har jag packat klart allt iallafall. Resten av kvällen spenderades en stund hemma hos Veronica där jag gosade med kattungarna och sedan satt jag och pratade med mina värdföräldrar ett bra tag. Nu ligger jag i sängen och ska sova direkt efter jag är klar här. 
 
 
 
Jag kommer som sagt åka iväg imorgon och jag kommer inte direkt ha tid att uppdatera bloggen förens jag kommer tillbaka till Longmeadow den 24:e augusti. Efter det har jag förhoppningsvis tid att skriva en inlägg. Om ni vill följa mig under tiden jag är på min resemånad så kommer jag troligtvis lägga upp en del bilder på instagram - itslith , samt på snapchat - itslith. Om ni är intresserade så är det bara att följa mig! Annars får ni ha det så bra för det kommer jag absolut att ha. See ya! 
 
(11.37pm eller 23.37)