Halloween is coming up

 
IMORGON ÄR DET HALLOWEEN! 
 
Tisdag - vanlig morgon men jag körde S till skolan. Efter att alla lämnat huset gick jag upp och gjorde mig i ordning och sedan drog jag till gymmet. Jag var där i två timmar och gjorde massa saker. Medan jag gymmade kollade jag på ett tv-program som handlade om en familj med 19 barn. Det var faktiskt väldigt intressant! Hur som helst åkte jag till the post office efter gymmet för att skicka iväg ett paket med kläder till Forever 21. Jag beställde två tröjor för ett tag sedan men jag fick bara en av dom plus en tröja som jag absolut inte hade beställt. Jag gillade heller inte tröjan som jag hade beställt så jag skickade tillbaka båda tröjorna. Efter detta gick jag till Barnes and Nobel för att kolla på böcker. Jag gick ut därifrån med den här boken:
 
 
Den filmen går på bio just nu men jag kände att jag ville läsa den före jag ser filmen. Den verkar väldigt bra! 
 
Efter B&N åkte jag till Bodo's för att köpa lunch och sedan åkte jag till Target för att köpa några grejer vi behövde. Efter det åkte jag hem, tog en liten promenad med Lola och sedan satt jag på verandan med min dator. I tisdags var det närmare 30 grader ute. Det kändes som en varm sommardag i Sverige. Lovely! 
 
 
Vid halv fyra åkte jag och hämtade M vid skolan då hon hade dans direkt efter skolan. Vi åkte hem, hon gjorde läxorna och sedan lekte hon med tvillingarna. Värdmamma kom hem vid halv sex ungefär och vid tio över sex åkte jag för att hämta S och två andra tjejer från fotbollen. Vi kom hem igen efter sju, åt då dinner och sedan gick jag upp ganska snart och la mig då jag hade huvudvärk och var trött.
 
Onsdag - vanlig morgon förutom att jag vid åtta tog S till Bodo's för att köpa hennes lunch och sedan körde jag henne till skolan. När jag kom hem, bäddade jag sängarna och sedan la jag mig i min säng och kollade på Portkod 1525 (tror jag det heter) och Svenska Hollywood fruar (Michelle's fault!). Efter tolv någon gång tog jag en dusch och sedan efter ett skypade jag med Maria, mamma och pappa. Maria var och hälsade på dom igår och dom åt tacos, något vi brukade göra när jag var hemma i Sverige. Jag skypade med dom fram tills halv tre då jag var tvungen att gå ut med Lola och sedan kom M med bussen. 
 
När hon kom hem gjorde hon läxorna och sedan satte hon sig framför TVn medan jag tog det lugnt. Värdmamma kom hem runt kvart i fem och vid tio över fem åkte jag för att hämta S som hade dans efter skolan. När vi kom hem åkte värdmamma och köpte dinner och S satte sig med läxorna. Vi åt dinner och sedan gick värdmamma till sitt rum för att träna lite och när hon var klar så började vi med att karva(tror jag det heter) pumpor. Det var väldigt roligt! M gjorde en "vanlig" pumpa med en krona, S gjorde Olaf(Olof som han heter i den svenska versionen) från Frozen(Frost) och jag gjorde Tingeling. Min tog väldigt lång tid men jag är riktigt nöjd med resultatet. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Torsdag, idag - vanlig morgon. Jag körde S till skolan och sedan följde jag efter värdmammas bil med den andra bilen för att hämta M och sedan åka till doktorn. M hade en tid där och jag skulle ta henne tillbaka till skolan efteråt men jag visste inte vart den låg så därför gjorde vi som vi gjorde. Efter att jag kört tillbaka henne till skolan åkte jag hem och skypade lite med Rebecka. Jag visade henne huset och pratade om lite allt möjligt. Vid nån tid, halv elva kanske, kom Annika och Izzi och dom hade köpt cupcakes. 
 
 
Vi satte oss och kollade mer på hotell och bussar till New York. Vi har nu bokat ett hotell och vi har köpt bussbiljetter. Vi åker fredagen den 19:e december till New York och åker hem på söndagen. Vi köpte också biljetter till Top of the Rock. Det ska bli så himla roligt att åka till New York helgen innan jul! Det blir min tredje gång i den kära staden och absolut inte sista gången.
 
Tjejerna åkte hem runt halv ett och efter det satte jag mig i soffan med datorn och påbörjade detta inlägg. Vid halv tre gick jag ut för att gå med Lola men fastnade precis utanför där jag stod och prata med Anna som hade sitt minsta värdbarn i bärsele. Bärselen har märket BabyBjörn om ni ville veta haha. Självklart gick jag med Lola också. Vid tjugo i tre kom M med bussen och vi stod ute och pratade med Anna ända tills jag behövde åka för att hämta S och hennes kompis. M stannade med Anna medan jag hämtade dom. När vi kom tillbaka pratade vi en snabbis innan jag och M gick in. Hon gjorde sina läxor och sedan gick vi upp till vinden för att spela lite "volleyboll". S och hennes kompis åkte på fotboll vid tjugo i fem och vid fem i fem åkte jag och M till värdmammas jobb för att byta bil med henne. Därefter åkte jag och M till hennes skola där dom hade Trick or Read. Först fick vi pizza och sedan var det olika "stationer", man fick välja tre olika och man spenderade ungefär 15 minuter på varje. M gick på "make a bookmark"(gör ett bokmärke), någon station där man fick färglägga en mask och sista stationen var att lyssna på ett spökberättelse. Barnen fick också en pappåse(ni vet en sån där lunchpåse som dom har i amerikanska filmer) där dom kunde stoppa sina "treats" i.
 
 
 
Dom hade denna boken där:
 
 
Trick or Read slutade vid sju och nu är vi hemma igen. M tittar på tv medan S och värdmamma åkte till affären för att köpa kattmat. Katterna har klagat hela dagen men jag har inte kunnat ge dom något då maten är slut. Nu ska dom äntligen få! 
 
Jag har beslutat att inte gå helgkursen i början av december. Jag ska gå på någon kurs i början av 2015. Men jag har mycket roligt att se fram emot! 
 
IMORGON ÄR DET HALLOWEEN! Om ni inte visste det redan. 
 
Jag hoppas att ni har det bra och jag hoppas ni får en trevlig halloween även om vi inte riktigt firar det i Sverige. Men om jag inte är helt ute och cyklar så är väl Alla Helgona imorgon eller i helgen? Äsch, jag vet inte. Hur som helst, bus eller godis! 
 
(7.49pm eller 19.49)
 
Trick or treat, smell my feet!