School is back on

Nu har ännu en vecka gått och den här veckan gick väldigt fort. Allt möjligt har hänt under denna vecka, bland annat gymnastik för tjejerna, tjejernas skolstart, min värdpappas födelsedag, amerikansk fotbollsmatch, träffa nya människor osv osv.
 
I måndags var jag hemma hos en tjej som heter Kaci. Hon är från Sydafrika och kom hit en vecka efter mig. Hennes värdmamma bjöd in massa au pairer för pizza och tårta så att Kaci kunde få träffa lite fler människor. Totalt blev vi 9 personer, några som jag träffat förut men även nya människor. Det var väldigt trevligt! 
 
I onsdags började tjejerna skolan och känns rätt skönt. Visst är det roligt att leka med dom men det blir rätt så långa arbetsdagar när dom är hemma hela dagarna så det är rätt skönt att vara ledig några timmar mitt på dagen. I onsdags var det även min värdpappas födelsedag vilket han firade genom att åka till Red Rocks med min värdmamma och hennes kompis. Elin Re var här och jobbade men jag hjälpte självklart henne.
 
Igår(lördag) var jag på en amerikans fotbollsmatch tillsammans med Athena, Elin Ri och en tjej som heter Sara. Det var väldigt roligt och quite an experience. Nu kan jag bocka av det ifrån min bucket list. Det var verkligen en otrolig stämning där och vart du än tittade var det någon i orange (hemmalaget är Denver Broncos och deras färger är blå och orange). 
 
 
 
 
 
I en av pauserna var det massor med små cheerleaders ute på planen.
 
 
 
Och så självklart - en selfie. Vi satt längst upp i arenan och det var väldigt blåsigt fram mot slutet. 
 
Idag efter lunch cyklade jag till en ny tjej som heter Maria. Hon bor norr om Northfield shopping center (där Target, bion och Menchis frozen yogurt ligger) och efter det gick vi till Starbucks där vi satt ett tag. Efter ett tag kom Louisa dit också så vi satt och prata ett tag.
 
Medan vi satt där var det en random snubbe som kom ut genom dörren för att gå där ifrån och helt plötsligt stannar han vid vårt bord, tittar på mig och säger "I just have to say that you're the most beautiful girl I've seen here at Starbucks" vilket var både smickrande och creepy. Efter ett tag kom han tillbaka, gick in och kom sedan ut igen och sa "to be honest, I came back just to talk to you" och så tog han en stol och satte sig vid oss och började prata. Louisa och Maria pratade med varande så det slutade med att jag satt själv och pratade med honom. Han berättade lite saker och bla bla bla. Det var bara väldigt awkward och konstigt.
 
Hur som helst så åkte Louisa hem efter fem medan jag och Maria gick och åt dinner på Which Wich och sedan gick vi hem till henne. Efter det cyklade jag hem och väl hemma tittade jag på VMA på tv'n och nu sitter jag här. 
 
 
Imorgon jobbar jag morgon och eftermiddag och sedan har jag au pair möte på kvällen. På tisdag jobbar jag några timmar på morgonen innan jag skjutsar min värdfamilj till flygplatsen då dom ska till Hawaii i drygt en vecka. Detta betyder att jag kommer vara ledig och få lite tid för mig själv, något jag inte riktigt har haft på över ett år. Det ska bli rätt skönt att bara ta det lugnt, träffa kompisar och göra precis vad jag vill. 
 
Nu ska jag ta och knyta ihop detta inlägg och börja tänka på sängen. Ha det så bra tills nästa gång! 
 
(10.10pm eller 22.10)