Thankful

Då var dagen här igen - Thanksgiving. Varje år, en torsdag i slutet av november firas denna väldigt amerikanska högtid runt om i landet och följs sedan av Black Friday, årets största rea. Ett år har gått sedan mitt senaste Thanksgiving inlägg och så himla mycket har hänt och jag har nu ännu fler saker att vara tacksam över.
 
Jag vill först och främst tacka min mamma och pappa. Dom finns alltid där för mig och stöttar mig genom allt. Dom har spelat en stor roll under min tid här i USA. Jag är så oerhört tacksam över att ha dom i mitt liv och tacksam över hur omtänksamma dom är. 
 
Sedan vill jag tacka min bror, svägerska, nephew och niece. Dom finns alla där och stöttar mig på olika sätt. Min nephew och niece lyser alltid upp min dag när jag pratar med dom. Jag är tacksam över att ha dom i mitt liv!
 
Jag vill sedan tacka min nuvarande värdfamilj. Jag har varit här i drygt två veckor och jag trivs så himla bra. Dom har varit så välkomnande och dom ser alltid till att tacka mig och överöser mig med komplimanger hela tiden. Dom visar alltid hur tacksamma och glada dom är över att ha mig här. Jag ser fram emot att få spendera resten av min tid här med dom!
 
Jag vill också tacka min första värdfamilj för den fantastiska tid jag hade med dom. Det var ett fantastiskt år som jag kommer bära mig med för alltid. Dom gav mig många minnesvärda stunder och en andra familj. Charlottesville och familjen kommer alltid finnas i mitt hjärta. 
 
Medan jag är inne på värdfamiljer så vill jag också tacka familj nummer två. Det blev inte helt som jag tänkt men dom gav mig ändå tre roliga månader. Dom bjöd på flera minnesvärda upplevelser och ett fantastiskt äventyr. Jag är tacksam över att jag fick chansen att lära känna familjen och få uppleva de tre månaderna jag fick i Denver. 
 
Jag vill tacka mina kära vänner, både hemma i Sverige och alla vänner som jag fått under min tid här i staterna. Tack för att ni finns där och stöttar mig, för att ni tröstar mig när jag är ledsen och lyssnar på alla mina historier. Jag är tacksam över att ha alla mina vänner i mitt liv och för att jag har fått chansen att lära känna många nya vänner från så många olika länder. 
 
Sist men inte minst vill jag tacka resten av min familj och alla ni andra som har stöttat mig. Ni är alla guld värda! 
 
Jag vill slutligen säga att jag är tacksam över att få den här chansen att bo här i USA och växa som person. Jag har lärt mig så himla mycket under min tid här och lärt känna mig själv så mycket bättre. Jag skulle verkligen rekommendera au pair grejen till alla som har den minsta tanken på att göra det. Det är ett minne för livet!
 
Med det sagt vill jag säga Happy Thanksgiving och ha en bra dag! 
 
 
 
(6.26pm)