I love C'ville

Nu är jag hemma igen efter fyra fantastiska och roliga dagar i Charlottesville. Jag är så himla glad att jag fick chansen att träffa familjen och de vänner som jag har kvar där och att jag fick se C'ville igen innan jag åker hem till Sverige.
 
Så i onsdags vid åtta gick flyget från Hartford till Wasthington DC och vid tio gick flyget från DC till Charlottesville. Flyget mellan DC och C'ville går så himla snabbt - upp och nästan direkt ner igen, ca. 20 minuter. Anyway, Laura hämtade mig på flygplatsen och sedan åkte vi hem till henne, pratade lite och sedan sov vi.
 
 
 
Lauras värdfamiljs katt Luna - med faceswap på snapchat
 
Torsdag morgon körde Laura mig till min VA-värdfamiljs hus. Efter att jag kommit in och träffat Arline(deras nuvarande au pair) så satte jag mig på soffan för att överraska tjejerna. Detta var alltså en överraskning för tjejerna så dom hade ingen aning om att jag skulle vara där. Hur som helst kom M ner för trappan och gick mot köket och märkte inget först men tittade sedan mot soffan där jag satt. Först blev hon chockad men fattade snabbt och sa "Linaaa" och sprang fram till mig och gav mig en kram. Hon blev väldigt glad och det var så himla roligt att se henne igen. Hon satt typ klistrad vid min sida och gav mig massor med kramar. När S kom ner stod jag bakom en vägg och gömde mig. Hon gick förbi först men såg något i ögonvrån och blev rädd innan hon såg att det var jag. Efter det kom "Linaaa" och en stor kram. Jag älskar överraskningar! Jag fick träffa många av grannarna igen när jag följde med M ut till bussen och dom flesta var excited över att se mig igen. En av tvillingarna sa "Lina, you're home!" vilket jag tyckte var väldigt gulligt!
 
Medan tjejerna var i skolan åkte jag till Bodo's och åt frukost med Laura och fick träffa tre au pairer som för numera bor i C'ville. Efter det åkte jag till M's skola där jag åt lunch med henne och några av hennes kompisar. Efter lunch åkte jag och Laura till UVA där vi gick runt och titta lite samt träffade hennes kompis. Det var graduation nu när jag var där så the Lawn var full med stolar och förberedelser inför allt firande. Eftermiddagen spenderade jag med Arline och M.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
M's skola
 
 
 
 
 
 
 
Mitt lilla "rum" 
 
Fredagen spenderades genom att äta lunch med Laura, Arline och Becky. Så himla roligt att se Becky igen! Vi åt på Zinburger. Efter lunch åkte jag och Arline hem och vi hade lite down-time som slutade med att jag somnade på golvet. M kom hem och sedan S som strax efter åkte iväg med en kompis. Jag, Arline och M busade mest runt. På kvällen åt vi mat från Sticks och sedan spelade vi allihopa (jag, Arline, värdmamma, M och S) Uno vilket var väldigt roligt och vi löjlade oss massvis. En väldigt mysig kväll! 
 
 
 
 
 
Ett år sedan (ovan) och nu (nedan)
 
 
I lördags var S på Kings Dominion så hon var borta största delen av dagen. Vi andra åkte till Luray Caverns som är en grotta typ. Vi tog en guidad tur i grottan som tog onödigt lång tid(personlig åsikt), åt lunch, gick igenom en labyrint(stavning? a maze) och sedan klättrade jag, Arline och M på en rope course som är som en stor klätterställning med rep uppe i luften typ. Vi kom hem runt fem och jag och Arline drog till Bodo's för att köpa bagels. Vid halv sju kom Laura och Becky och hämtade mig. Vi åkte till en drive-in movie där vi såg Zootopia och Captain America. Det var en rolig upplevelse och väldigt amerikanskt. Jag hade dock redan sett Zootopia och Captain America var inte direkt min typ av film. Det var iallafall en rolig kväll och lång blev den - jag kom tillbaka till huset vid halv ett. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Söndagen spenderades för det mesta i huset där vi bara tog det lugnt och tittade en del på tv. Jag och Arline åkte till Bodo's och köpte lunch och lite senare åkte vi tillsammans med M och hennes kompis till SweetFrog. Laura kom efter att vi var klara så vi drog tillbaka till huset. Vid fem var det dags att säga hejdå till M och värdmamma då Arline och Laura tog mig till flygplatsen. S var inte hemma så jag sa hejdå till henne innan hon åkte iväg. Det var tråkigt att säga hejdå och ledsamt men jag lyckades hålla inne tårarna och jag försökte att inte göra en så stor grej av det hela. 
 
 
Mitt flyg hem skulle gå vid 18.25 men efter att vi gått på planet berättade dom att något var fel på planet så vi var tvugna att gå av. Dom sa att det skulle ta en timme men ändrade sedan till två timmar. Min layover var två timmar och femtio minuter i DC så jag hoppades och trodde att jag skulle klara det. Dom fixade nu taxi åt alla som ville ta sig upp till DC på det sättet. I stort sätt alla åkte med taxin så jag tog också taxi upp. Efter ca. två timmar kom vi upp och klockan var runt 21.15 och mitt flyg skulle gå vid 22.05 men boardingen skulle stänga vid 21.50 så det blev lite stressigt. Jag behövde ta mig igenom säkerhetskontrollen igen och sedan ta mig på en buss/tåg till the D-gates. Jag kom fram precis i tid till att boarding skulle börja men tydligen var personalen på planet försenade så allt blev försenat. Vid 22.05 hade vi inte ens fått gå på planet. Vi kom äntligen iväg ca. 20 minuter senare och jag landade i Connecticut vid tjugo i tolv. Veronica hämtade mig och körde hem mig och sedan gick jag och la mig i stort sätt med en gång.
 
 
 
 
 
Buttercup var glad att se mig när jag kom hem
 
Och där har ni min lilla resa till Charlottesville och Virginia. Det kändes skönt att relationen med M fortfarande är lika bra och det är så himla roligt att se hur mycket hon tycker om mig. Hon nämnde flera gånger att jag fortfarande är hennes favorit och att hon älskar mig och det betyder så oerhört mycket att få höra det. Hon gav mig massor med kramar och hon var så himla mysig. Jag älskar min lilla solstråle! Jag träffade inte S så jättemycket under dessa dagar då hon hade olika aktiviteter plannerade men det var roligt att få se henne igen och åtminstone umgås med henne en liten stund. Det var väldigt roligt att få träffa min värdmamma igen och att få pratade med henne om allt möjligt. Vi hade en väldigt bra relation när jag var där och det kändes som att den bra relationen finns kvar. Sen var det alla djuren som jag saknat. Lola, Mel, Scout och Bert. Alla är sig lika. Lola var mycket mindre än vad jag kom ihåg men det kan också bero på att jag bott med tre andra hundrar nu och dom är alla större. Underbara och käraste Mel är fortfrande lika mysig och go. Scout är Scout - mysig men busig. Bert är precis så som jag kommer ihåg - gammal och envis. Det kändes verkligen inte som att jag var borta nio månader. Det kändes fortfarande som "hemma". Jag hade fyra riktigt bra dagar men det är ändå skönt att vara hemma i Longmeadow igen.
 
Idag började jag jobba vid halv två och när E blev avsläppt efter en playdate så var hon väldigt glad att se mig. Hon sa att hon hade saknat mig flera gånger och hon sa att hon var glad att jag var hemma igen. G gav mig en kram när hon kom ut från skolan och sa att hon saknat mig. Hon hade också skrivit en liten lapp där hon skrev, jag citerar - "Well come home Lina. Yes. So Happy" och några hjärtan. Min värdmamma sa att dom flera gånger under tiden jag var borta hade ropat på mig(vilket dom gör varje gång jag är borta en längre period) och när dom blivit påminda om att jag inte är hemma hade frågat när jag kommer hem. Det är roligt att se att dom har saknat mig då dom inte alltid visar så mycket känslor på det sättet. Jag älskar dom små trollen! 
 
Jag har mer saker att säga men jag tror jag tar det i nästa inlägg, detta räcker för idag. Jag hoppas att ni har haft det bra och att ni har det fortsatt bra. Vi hörs snart igen. Ciao! 
 
(10.20pm eller 22.20)

Kommentera här: