Welcome Summer Vacation

Usch o fy o blä, har jag inte uppdaterat på en vecka? Tiden går alldeles för fort. Jag har inte direkt hittat motivationen för att sätta mig ner och skriva ett inlägg men nu får jag ta tag i saken så här kommer ett nytt inlägg.
 
Hur är det med er? Med mig är det super. Sommaren är här och det är endast tre dagar kvar tills min födelsedag. Hur taggad blir man inte då? Det är också bara ca. en vecka kvar till Laura kommer hit igen. Awesome!
 
Denna vecka har flygit förbi och den har bestått av mycket jobb men också mycket annat roligt. I och med att E gick på sommarlov har det varit långa arbetsdagar men det blev lite "breaks" här och där då det var playdates och mormor kom hit. Igår, tisdag, gick även C och G på sommarlov så nu är hela högen hemma. Min värdmamma är dock också klar med skolan nu så hon kommer att vara hemma. Jag kommer fortfarande jobba men inte lika mycket antar jag. Imorgon jobbar jag 9-11 och 16-18 och på fredag jobbar jag 10-15. Inte allt för jobbigt alltså. Jag överlever nog den här sommaren. Jobbet den senaste veckan har bestått av mycket lek - hemma, i lekparken, inomhus och utomhus. Lite vattenlek, lite gungande, lite spel, några promenader, mycket cyklande, ett besök till biblioteket osv osv osv. Idag var jag och barnen och såg Finding Dory vilket både jag och dom var väldigt excited över. Jag tyckte filmen var jättebra vilket dom också verkade tycka. 
 
 
 
 
Familjen skaffade en tomatplanta åt mig och det börjar komma tomater på den nu. 
 
 
Min värdmamma städa ur hennes klassrum så när hon plockade ur bilen så satte vi upp en litet "vardagsrum" på skoj. 
 
Utöver jobbet har jag umgåtts med Veronica en hel del. Förra veckan var vi på Starbucks en kväll. I lördags var hon och jag på Kiss 108 summer concert där det var en mängd olika artister. Vi såg Charlie Puth, Iggy Azalea, Troye Sivan, The Chainsmokers, Bebe Rexha, Nelly, Mike Posner och några andra. Det var även meningen att Flo Rida skulle uppträda men det blev något strul med hans flyg ifrån Miami så han kom tyvärr inte. Det var iallafall en helt otrolig eftermiddag och kväll med start klockan fyra och slut efter tio. Det var en lång men rolig konsert-dag. Jag fick även chansen att träffa Liesel och Linda igen som jag hängde med på sista helgkursen. I söndags var jag på Six Flags tillsammans med Veronica, Paula och Natasha. Vi åkte dock bara fyra karuseller då det var väldigt mycket folk. Det var ju trots allt farsdag, helg samt bring-a-friend-for-free för folk med season pass vilket jag och Veronica har. Det var en rolig dag iallafall och lagom lång. Favoriten var Superman vilket är en bergodalbana där man har på sig "glasögon"/goggles/whateever-you-want-to-call-it men en skärm där det ser ut som att man flyger genom en stad och Superman räddar en från massa saker. Det var väldigt coolt! 
 
 
 
 
Kan ni se mig och Veronica på skärmen?
 
 
 
Daya
 
 
 
Charlie Puth
 
 
 
The Chainsmokers
 
 
 
Troye Sivan - jag är så himla excited över att ha fått sett honom. Jag brukade titta på hans YouTube videor innan han blev känd och det var 2012. 
 
 
Som ni kan läsa på bilden - Iggy Azalea
 
 
Nelly
 
 
 
Så ja, Mike Posner
 
 
Liesel & Linda
 
 
 
En lyckad lördag!
 
 
 
Världens högsta slänggungor
 
Annars är allt som vanligt. Dagarna och veckorna flyger förbi. Det är inte så långt kvar nu och det är mycket som kommer att hända framöver. Det blir mycket tankar som går runt i skallen och jag börjar bli lite smått skrämd för hemkomsten. Jag behöver jobba lite på detta och sakta men säkert börja inse att det faktiskt kommer att ske. I'll be alright, I always will. 
 
Jag avslutar detta inlägg med att önska er alla en trevlig midsommar! Ha det bäst, tårta o läsk. 
 
 
 
Lite Snapchat filters på B-cup. 
 
 
 
 
Sist men inte minst, min farsdagpresent till min värdpappa.
 
(11.05pm eller 23.05)

Kommentera här: