Summer time

Då har Maria åkt hem igen och nu har den långa vardagen satt igång. Iallafall för denna vecka. Min värdmamma, som är lärare, kommer vara ledig under sommaren så arbetsschemat för sommaren kommer att se annorlunda ut. Hon har lite andra saker att göra så jag kommer fortfarande att jobba men schemat kommer inte att bli lika specifikt. Denna vecka jobbar jag hela dagarna då E inte går i skolan längre. De andra två har skola i en vecka till. 
 
Helgen med Maria var väldigt roligt och händelserik. Hon kom med flyget runt midnatt till lördagen och vi gick ganska direkt och la oss med låg och prata ett tag. I lördags gick vi upp tidigt för att runt halv åtta åka till Foxborough där vi "sprang"(rättare sagt, gick) ett Color Run. För er som inte vet så är the Color Run ett lopp där man springer, i vårat fall, 5 km och vid flera ställen är det "stationer" där man får färgpulver kastat på sig. Det var väldigt roligt och vi gick i mål med mängder av färg på oss och en medalj runt halsen. Jag var väldigt excited över den där medaljen alltså. Color Run är något jag verkligen rekommenderar och något jag tycker att ni ska göra iallafall en gång i livet. Det är ett roligt minne.
 
 
Det var här the Color Run ägde rum, detta är home arena för the New England Patriots
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det ser ut att bara vara blå men de färger som vi fick kastade på oss var gul, rosa, orange, blå och grön.
 
 
Vi fick bort det mesta men det i håret/hårbotten var lite svårare att få ur så jag gick runt med ett blått huvud i Boston. Folk måste ha undrat vad som hänt med mig. 
 
 
Efter the Color Run borstade/torkade/tvättade vi bort så mycket färg vi kunde innan vi begav oss mot Boston. Väl i Boston drog vi till Harvard där vi kikade runt och sedan drog vi in till Boston. Vi gick längs vattnet och tog oss upp till Quincy Market där vi mötte upp en kompis till Maria och hennes kompis. Vi spenderade kvällen med dom innan vi drog hem. Vi åt lite mat, satt och prata och chillade i hamnen. En lyckad lördag! 
 
 
 
 
 
I söndags tog vi sovmorgon och sedan vid tolv åkte vi till mitt au pair möte som var i Ashfield som ligger en timme bort. Det var meningen att vi skulle bada i en sjö där men det var väldigt blåsigt och kyligt så vi drog till ett cafe istället där vi satt och pratade i ca. en timme. Efter mötet drog några av oss till sjön igen där Veronica, Caroline och Paula(en annan au pair från Colombia) badade medan vi andra(jag, Maria och Natasha - en ny au pair som flyttat hit till Longmeadow) stod och frös på stranden. Det mötet var inte så jätteroligt. Vi kom iallafall hem runt fyra och efter det drog jag och Maria till Friendly's för att äta middag och glass för att sedan avsluta kvällen med bio - the Jungle Book. 
 
 
 
 
 
Igår, måndag, började jag jobba vid halv åtta. Jag såg till att alla blev klara inför skolan och sedan körde jag C och G till skolan. Efter det tog jag en promenad med E och Buttercup. Sedan plockade vi upp pinnar som blåsit ner dagen innan då det var så blåsigt. Jag, E och Maria gjorde en lek utav det hela så vi fick det gjort. Efter det åkte vi runt i Longmeadow och jag visade Maria lite olika ställen. Vi drog till Starbucks en liten sväng och sedan åkte vi till lekparken. Vi kom tillbaka till huset efter ett, åt lunch och hängde här innan vi hämtade G i skolan. C hade en playdate så det var bara G som behövdes hämtas. Vi hämtade henne och sedan drog vi direkt till flygplatsen för att släppa av Maria. Efter vi kom hem var barnens mormor här och jag slutade jobba. Jag vek lite tvätt och åt mat innan jag blev upphämtad av Veronica för att åka till hennes hus. Hennes värdfamilj fostrar(fostering på engelska) kattungar så jag fick gosa med dom. Jag blev helt kär i de små sötingarna! Igår var också hennes sex månaders-dag så hennes värdföräldrar hade köpt tårta. Himla gott alltså. Jag valde en bra dag att komma på!
 
 
Detta är Turnip:
 
 
 
 
Och detta är Carrot:
 
 
 
 
 
 
 
Idag började jag halv åtta igen. Släppte av de äldre två, kom hem och gick med Buttercup, städa upp lite och sedan gosade jag med E ett tag. Vid kvart över elva körde jag henne till en kompis och hämtade henne sedan vid tjugo över två. Vi åkte till skolan för att hämta C och G och sedan var vi ett tag i lekparken innan vi åkte hem. Min värdmamma kom hem vid halv fem och då var jag klar för dagen. Jag spenderade resten av kvällen genom att läsa och nu har jag precis skypat klart med Laura. 
 
 
 
Nyhet på Starbucks som jag visade min värdmamma när hon kom hem. Sedan åkte dom på C's lacrosse pizza party och när dom kom hem så hade dom köpt med sig en sån till mig. Så himla söta! Det är i stort sätt brownie med chokladsås och grädde.
 
Till slut vill jag bara tacka min farmor för min födelsedagspresent. Tack så jättemycket! Ca. 11 dagar kvar tills min B-day, woho. 
 
Mer än så hade jag inte idag. Ha det så bra, kexchokla'! 
 
(10.15pm eller 22.15)

Kommentera här: