Lots of great news

Jag har så himla många exciting news för er idag. Vi börjar med dom och sedan kan jag uppdatera er om Boston och de senaste dagarna.
 
Så, min mor påminnde mig om att jag för två inlägg sedan sa att jag skulle berätta några saker men jag glömde helt bort det så då tar vi det nu. Vad jag skulle säga var att jag nu har bokat mina flyg inför resemånaden. Jag kommer att flyga till San Francisco fredagen den 5:e augusti på morgonen, mellanlandar i Houston, Texas och sedan vidare mot SF där jag landar tidig eftermiddag. Min tour startar den 6:e augusti och pågår fram tills den 20:e. Samma dag kommer jag att flyga till Seattle, Washington där jag stannar tills den 23:e. Jag har pratat med en tjej som ska på samma tour som mig och hon ska också till Seattle så vi ska resa tillsammans. Jag har inte bokat flygresan till Seattle ännu men det finns massor av flyg och de har alla samma pris så det är inte så bråttom med det. Jag har iallafall bokat hostel i Seattle. Jag kommer sedan att flyga ifrån Seattle runt halv elva på kvällen tisdagen den 23:e och mellanlandar i Washington DC på onsdag morgon för att sedan flyga vidare till Hartford. Jag kommer sedan spendera resten av tiden i Longmeadow med familjen innan jag flyger hem. Jag har inte fått flygtider för hemresan ännu men jag har iallafall skickat in mitt önskemål. 
 
Några andra nyheter som jag kan berätta för er är att jag precis blivit klar med läxan för helgkursen jag tog i maj vilket betyder att jag nu är klar med mina credits. Woho!
 
Efter det kan jag berätta att jag har köpte ett season pass på Six Flags så jag kan gå dit när jag vill. 
 
Nästa nyhet är att Maria från Colorado kommer att komma hit och hälsa på nästa fredag över helgen - 10:e till 13:e. Det kom lite sådär random men så himla roligt! 
 
Sedan kommer jag den 15:e till 17:e juli att åka till Cape Cod där jag kommer att träffa Selma som jag har pratat med länge. Hon har nämnts tidigare här i bloggen men om ni inte kommer ihåg så lägger hon ut videor på youtube och jag tycker att hon är extremt duktig och när jag såg henne i en au pair grupp så skrev jag till henne och tydligen så läste hon min blogg. Vi har pratat sedan dess. Hon var en au pair i San Francisco och hon är nu hemma i Sverige igen men kommer att spendera sommaren i Cape Cod. 
 
Sista nyheten för idag är att Becky kommer hit och hälsar på 30:e-31:e juli. Så himla roligt! 
 
Så himla mycket spännande saker som kommer att hända framöver. Så himla busy busy nu innan jag kommer hem till Sverige. 
 
10/6-13/6: Maria hälsar på
18/6: KISS FM konsert
26/6: min födelsedag + camp börjar
29/6-2/7: Laura hälsar på
4/7: 4th of July - kanske Boston?
15/7-17/7: Cape Cod
24/7: au pair möte - whale watching
30/7-31/7: Becky hälsar på
5/8: San Francisco
6/8-20/8: California Sun Tour
20/8-23/8: Seattle
 
Men ja, det var de nyheter jag hade att berätta för er idag. Nu tar vi uppdatering om de senaste dagarna.
 
I söndags var jag i Boston tillsammans med Veronica och hennes kompis. Vi började med att besöka Quincy Market där vi åt mat och strosade runt lite. Efter det begav vi oss på en guidad tur - först med båt i hamnen och sedan runt Boston. Det var inte jätteintressant då jag inte är så jätteintresserad av historia men det var väl roligt att få se staden. Efter turen gick vi till Primark där vi mötte upp både Veronicas och hennes kompis kompisar. Det slutade med att jag hängde med sju tjejer från Colombia. Lite för mycket spanska för min del då jag inte förstår något... Vi gick runt och tittade inne på Primark och jag köpte en Minion pyjamas som jag blev kär i och ville ta på mig direkt. Efter det drog vi till Cheesecake Factory och sedan åkte jag hem. Veronica och hennes kompis stannade över natten. Jag tog med mig Mayra hem dock så jag mötte upp henne på tågstationen där jag perkerade. Det var väl en helt okej dag - inte jätterolig men inte jättetråkig. Jag kommer att åka tillbaka till Boston nästa helg troligtvis då Maria ville åka dit. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I måndags var jag ledig då det var Memorial Day. Jag spenderade dagen för det mesta i mitt rum men tog mig en sväng till köpcentrumet också. En rätt så lugn dag. Tisdag var jobb som vanligt och likaså idag. Inget speciellt hände direkt. Vädret är fortfarande kanon så det blev besök till lekparken båda dagarna. Inte så mycket att rapportera där. 
 
 
Men ja, det var allt jag hade för denna gången. Jag hoppas att mina nyheter gjorde er lika glada som de gjorde mig. Massa roligt på en gång. Hipp hurra! 
 
Ha det så bra mina vänner så hörs vi snart igen! 
 
(10.57pm eller 22.57)

Kommentera här: