Last day of pre-k

Då vad denna dagen här(obviously). Idag är E's sista dag i skolan vilket innebär att det idag är min sista dag av "frihet" för de sista två månaderna. Halvt skämtosido. E går ur pre-school så idag är hennes sista riktiga dag och imorgon är det avslutning, aka. graduation. De andra två har skola fram tills tisdagen den 21:a juni. På söndagen efter det börjar lägret som C ska vara på i fyra veckor(också lägret som min värdpappa jobbar på). Efter det har jag bara G och E fram tills slutet av juli då C kommer hem igen. Vi har 1-2 veckor tillsammans innan jag åker på min resemånad. Lite så ser det ut framöver.
 
I söndags åkte jag iallafall till Maine som jag nämnde i förra inlägget. Det var en väldigt regning dag men det gick bra ändå. Jag åkte hemifrån runt halv elva och kom hem igen vid åtta(egentligen tidigare men jag åkte hem till Veronica en liten stund). Jag begav mig till Kennebunkport som är en liten håla. Dom kallar det town men jag tycker att det var alldelse för litet för att bli kallad town. Håla är mer passande eller möjligtvis by. Det tog iallafall ca. 2 timmar och 45 minuter upp dit. Tydligen har president George Bush ett hus där. Efter att ha storsat runt där lite tog jag mig till en fyr som ligger i Kennebunkport. Den var väldigt långt bort dock och det var inte det finaste vädret så jag åkte till en annan fyr som ligger i York, lite mer söder. Den fyren är lite mer känd och heter Cape Neddick Light eller Nubble Light. Väldigt söt och väldigt Maine. Efter det tog jag mig hem igen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Måndag och tisdag har varit rätt så vanliga. Vädret var mycket bättre än i söndags så det blev lekparken båda dagarna. Igår hade E en tid hos ögondoktorn på morgonen och efter det åkte vi till Friendly's och åt glass och sedan till Old Navy och Target för att hitta en klänning till hennes avslutning. Vi kom hem till huset igen efter ett, åt lunch, tittade på tv och tog det lite lugnt fram tills vi behövde åka till dom andra tvås skola. Vi var i lekparken ca en timme, sedan hem och göra läxor och sedan hade G girlscouts på kvällen. Jag åkte med värdmamma, E och C till några affärer och spenderade resten av kvällen tillsammans med familjen samt med att läsa. Barnen var på bra humör igår och då är det extra roligt. E var extra gullig igår och sa flera saker som melted my heart. När vi skulle köpa glass så stod hon och krama om mig och sen när jag fråga vilken smak hon tyckte om mest så skoja hon och sa "you". Jag frågade sen om vad hon skulle välja mellan glass och mig och då svarade hon "you". Hon sa någon gång under dagen att jag är en del av hennes familj och på kvällen gav hon mig blommor att sätta i mitt hår så att det såg mindre "messy" ut. Hon var väldigt mysig igår! 
 
 
 
Nationaldagen
 
 
Idag har jag jobbat på morgonen och just nu är E i skolan. Jag ska åka och hämta henne om ca en halvtimme och sedan får vi se vad som händer och fötter. På fredag kommer Maria hit och jag är oerhört taggad för en helg tillsammans med henne! 
 
Annars har jag inte så mycket att meddela den här gången. Ha det så bra fram tills nästa gång. Peace out! 
 
(11.13)

Kommentera här: