Happy 22 months

Happy 22 months! Det var då nedrans vad fort tiden ska gå... Idag är det ett år och tio månader sedan jag lämnade Sverige och nu har jag bara två månader kvar att jobba. Två månader kvar tills min resemånad börjar och lite mindre än tre månader tills jag är hemma igen. Jag vet inte riktigt hur jag känner över detta. Jag känner att jag är klar med au pair grejen men jag vill inte lämna USA. Detta har blivit min nya vardag och jag vill inte gå tillbaka till det gamla. Jag har börjat acceptera hemkomsten lite mer dock men än har jag mycket att jobba på. Vi får börjar ta tag i det snart. Än så länge har jag tre månader kvar i Staterna som jag ska ta vara på.
 
 
Veckan har varit rätt så normal. Lek inne, lek ute. Skjutsning, läxhjälp, lag mat, städa osv. I torsdags kväll var vi på G's girl scout bridging(kröning antar jag) vilket innebär att hon går från att vara en Daisy till att bli en Brownie. Jag önskar att jag hade gått i scouterna när jag var liten för det verkar väldigt roligt och lärorikt. I fredags jobbade jag till åtta då mina värdföräldrar gick ut och åt. G hade träning från sex till kvart i åtta(dom drog över) så det tog upp största delen av kvällen vilket var skönt på sätt och vis.
 
 
 
Efter jobbet åkte jag till Amherst där jag mötte upp Caroline. Vi åt pizza och sedan åkte vi till Hadley där vi gick på bio. Vi såg Me Before You. Jag läste den boken för ett tag sedan och grät så himla mycket så jag var lite rädd för att se filmen. Credits to them för dom har lyckats göra filmen rättvis efter bokens innehåll samt "byggt" upp filmen på ett väldigt bra sätt. Dom har lyckats göra filmen både rolig och ledsam vilket behövdes i denna film. Det är svårt att förklara men jag rekommenderar verkligen både boken och filmen. Dom är verkligen superbra! 
 
 
Idag skypade jag med Maria en stund på morgonen och sedan åkte jag till min värdmammas kusins graduation party. Hon tog precis examen ifrån högskolan. Det var en picknick i en park men mängder av god mat. Det fanns också en vattenpark i lekparken som tjejerna lekte i. Värdpappa och C var i Vermont idag där C hade en lacrosseturnering så dom var borta hela dagne. Efter picknicken åkte vi till G's fotbollsmatch och efter det åkte vi hem och min värdfamiljs bästa kompisar följde med hem. Det blev pizza och massa lek för barnen. En rätt så lugn dag men en mysig dag med värdfamiljen. 
 
 
Imorgon ska jag åka på en roadtrip till Maine så vi får se hur det går och vart resan tar mig.
 
Det var allt för mig denna gång. Ha det så bra tills nästa gång. Bye! 
 
(11.15pm eller 23.15)

Kommentera här: