Camp Becket

Jahapp, då var denna helg över och då var vi tillbaka i Longmeadow. Iallafall i några få dagar. 
 
Som jag nämnde i förra inlägget så åkte jag till poolen med Veronica och sedan ändrades planen. Istället för att äta galss med Anja så åkte vi alla tre till Hadley där vi mötte upp med Caroline för att gå på bio. Det var tänkt att vi skulle på bio på onsdagen med då jag behövde åka upp till lägret på onsdag morgon så funkade inte det längre. Men det löste sig ändå. Vi såg Mike And Dave Need Wedding Dates vilket är en rätt så ny film med Zac Efron i den, samt Anna Kendricks och två andra rätt så kända personer i huvudrollerna. Det var en väldigt rolig film så jag rekommenderar den! 
 
I onsdags innan åtta åkte jag som sagt upp till lägret för att vid nio börja jobba. Onsdagens arbetsdag var lite jobbig då det var en del gnäll och bråk så när min värdmamma äntligen kom och jag fick sluta så höll jag mig för mig själv. Dagen bestod av att gå runt på lägret, bada samt att spela spel. 
 
Torsdagen var bättre. Vi började med att tjejerna plockade lite löv, stenar och annat dom kunde hitta runt på lägret och sedan gick vi till Creative Arts där dom fick ett papper att klistra sina grejer på. Detta tog hela förmiddagen vilket var skönt. På eftermiddagen tog vi det mest lugnt, vi hängde vid the water front för det mesta och sedan spelade vi lite spel. Vid fyra var det så kallad Aidestock vilket är ett litet "party" vid the water front. The Aides är 16-åringarna som inte längre tillhör någon av the villages* så dom är typ hjälpredor och dom förbereder sig inför att vara staff på lägret. Vid själva Aidestock var det musik - framförande samt vanlig musik, fruitfulls(vilket typ är en isglass), bubblor och lite lekar. Det var mest en rolig grej för alla campers där dom alla umgicks och hade roligt tillsammans.
 
 
 
Fredagen var också rätt så bra. På förmiddagen tog jag tjejerna till en lekpark som ligger i närheten av lägret. Vi köpte glass och lekte lite där. Det var bara så himla varmt så det var jobbigt att vara i solen. Vi tog oss tillbaka till lägret och gick runt lite innan vi gick till lunch. Efter lunch ville tjejerna bada så dom badade ett bra tag innan vi drog oss tillbaka till huset. Sedan plockade vi lite löv för att sedan göra en "lövkrans" som tjejerna hade på sig på kvällen när det var Final Banquet vilket är "firandet" dom har sista kvällen. Temat var Olympus så tjejerna klädde ut sig till grekiska gudinnor. Final Banquet bestod av en pyntad matsal, utklädd staff, god mat samt en kväll med uppträdanden, teater, tal, slideshow med bilder ifrån de fyra veckorna och massor med känslor - glädje, excitment, stolthet samt sorg över att deras camp session var över. Det var roligt att få vara med om alla traditioner på lägret och se hur dom går till. 
 
 
 
 
Lördag tog jag sovmorgon så jag skippade frukosten. Camp var över för C så min värdfamilj hämtade upp honom men i och med att vi hade två bilar så kunde jag åka utan dom. Jag åkte till köpcentrumet där jag köpte lite grejer inför resemånaden. Efter det åkte jag hem och sedan åkte jag och hämtade Anja och hennes värdfamiljs nya au pair Dorothee. Anja har inte varit här så länge men gick in i rematch och ska nu flytta till Seattle. Anyway, jag hämtade dom och åkte upp til SweetFrog i Hadley där vi hade ett non-official au pair möte. Det var jag, Anja, Dorothee, Caroline, Rafaela(min LCCs au pair), Laia(spanska tjej som bor med min LCC i en månad), Martha(en au pair från Colombia), min LCC och hennes tre barn som var där. Det var trevligt. Efter det åkte jag hem och umgicks med familjen lite och sedan låg jag och läste resten av kvällen. 
 
 
Idag vaknade jag vid tolv och var chockad över att se vad klockan var. Det var väldigt skönt att sova ut dock! Vid ett åkte jag till poolen där jag mötte upp Veronica och Paula. Vi var där fram tills fem och vi badade hela tiden. Det var väldigt roligt. Efter det åkte vi till Friendly's där vi åt middag. Det var en väldigt lyckad söndag. A+ på den! 
 
 
Imorgon jobbar jag 9-5 likaså tisdag, onsdag och torsdag. På fredag är jag ledig. Vi ska troligtvis åka till Boston på tisdag för att åka ut på havet och titta på valar vilket ska bli otrolgit roligt och spännande! På onsdag åker vi möjligtvis upp till lägret igen och stannar tills söndag eller måndag. På lördag morgon kommer Becky hit och stannar till söndag kväll. Jag ser verkligen fram emot att träffa henne igen och det ska bli så himla roligt att visa henne lägret.
 
Jag har nu sju arbetsdagar kvar och sen har jag slutfört två år som au pair. Galet, galet och galet! Om mindre än två veckor börjar min resemånad och jag åker till Kalifornien. Jag ser verkligen fram emot detta. Det ska bli så himla häftigt! Jag kan inte förstå att mina två år snart är över och att jag redan är framme vid slutet. Vart tog tiden vägen? Ingen vet.
 
Med allt detta sagt tänkte jag nu berätta lite mer om hur lägret är uppbyggt för det kan var intressant att veta. 
 
Först och främst är Camp Becket bara för killar. Det finns några tjejer som jobbar där men det är endast killar som är campers.
- På lägret finns det campers i olika åldrar - från och med de som precis har gått klart 2nd grade och upp till de som precis gått ur 9th grade(vilket ungefär är mellan 8 och 15 år). Det finns fyra byar(villages) - Iroquois(8-9), Pioneer(10-11), Frontier(12-13) & Ranger(14-15).
- För de som har gått ur 9th or 10th grade har dom möjligheten att resa, lära sig om andra kulturer, jobba på sina lederskaper. De kan antingen åka till ett läger i ett annat land(tror jag) elller åka till någon annan stat i USA där dom utforskar. En grupp heter YAS och dom åker till Yellowstone National Park i Montana. Sverige är en av länderna dom kan åka till. Detta program heter Travel & Service och detta gör Camp Becket tillsammans med Chimney Corner vilket är lägret för tjejer som ligger precis bredvid.
- Nästa steg är för de som gått ur 10th or 11th grade och det är LIT-programs (Leader in Training) och här tar dom steget ifrån camper till staff. Det finns olika program - *Aide är ett 8,5 veckor långt program där dom lär sig att jobba på lägret. Dom spenderar tiden på lägret och dom får hjälpa till att hålla i aktiviteter och lära sig att vara ledare och sånt där. REACH är ett annat program. Detta program är 6,5 veckor långt och 3 veckor av dessa spenderar dom i South Caroline där dom befinner sigl i ett sämre ställt område. Där hjälper dom till och umgås med barnen som bor där och lär sig att vara ledare osv. När dom kommer tillbaka till Camp Becket får dom utbilda sig till livvakter samt jobba med andra området på lägret, bland annat att planera olika event. 
- Efter det är det staff vilket är alla som jobbar på lägret - camp director,  program staff, village directors, office staff, livvakter, counselors(18 eller äldre och är de som bor i the cabins tillsammans med campers), de som jobbar i köket, doktorer, sjuksköterskor och massor med mer folk. De flesta som jobbar på lägret är mellan 18-25 år gamla och kommer från både USA och andra länder. Det finns ingen ifrån Sverige i år tyvärr. Det är väldigt många ifrån England och the UK. 
 
Min värdpappa är camp director vilket är ett rätt så högt uppsatt jobba här på lägret. Hans jobb är att se till så allt står rätt till och om några problem uppstår så är det hans jobb att fixa det. 
 
Camp är så otroligt häftigt att få uppleva och jag är så himla glad att jag får vara med om detta och se det med mina egna ögon. Det är en helt annan sak att se amerikanska filmer med camp life och faktiskt få uppleva det i verkligeheten. Ni har säkert sett föräldrafällan och camp rock och säkert andra filmer med camp i. Det ser lite så ut men är också väldigt annorlunda. Det är väldigt svårt att beskriva med ord hur det faktiskt är men det är nästan magiskt. Stämningen och atmosfären är så himla underbar - alla är så glada, trevliga, respektfull och hjälpsamma. Om någon till exempel tappar brickan med tallrikar så är det flera stycken som rusar fram och hjälper till. Så fort den röda lampan i matsalen lyser så tystnar alla direkt. Om någon är ledsen så finns det alltid någon som är där och stöttar. Lägret är ett tryggt ställe där ingen retas eller gör narr av någon annan. Man har firheten att vara sig själv utan att känna sig utanför. Vid middagarna brukar de oftast sjunga en låt och alla sjunger med högt och tydligt och folk klappar händerna och är väldigt entusiatsiska. När det är någon som fyller år så blir dom upplyftna i en stol(detta hände tyvärr för mig och jag tyckte inte om uppmärksamheten...) och alla sjunger för dom och hyllar dom. Det är så himla mycket glädje på lägret så man kan inte låta bli att vara glad när man går runt här. Man lever i nuet och alla bekymmer och problem känns så långt borta. Det är helt enkelt ett helt amazing ställe Jag önskar verkligen att ni alla kunde få se och uppleva camp för ni skule älska det!
 
Det var allt jag hade den här gången. Slutet gott, allting gott. Nu är det inte långt kvar tills jag kommer hem till Sverige igen. Kan ni förstå det? Nä, inte jag heller. La la la, ha de'!
 
(9.34pm eller 21.34)

Kommentera här: