Cape Cod

Då var jag hemma igen efter fyra kanonbra dagar i Cape Cod. Det var meningen att jag skulle åkt hem i söndags men då min värdfamilj åkte upp till Maine så fick jag ledigt måndag och tisdag. 
 
 
Jag åkte upp i fredags vid sju på morgonen och kom fram runt tio. Då fick jag äntligen träffa Selma för första gången vilket var väldigt roligt. Vi har pratats vid på Facebook sedan 2014 men har aldrig haft chansen att träffas. Men nu såååå. För er som inte vet var Selma en au pair i San Francisco januari 2015 till januari i år. Hon spenderar sommaren i Cape Cod då hennes pojkvän Jody kommer där ifrån, närmare bestämt Eastham. Anyway, strax efter jag kom dit åkte jag och Selma till stranden där vi spenderade några timmar. Vi badade i Cape Cod Bay vilket är "inne" i kroken. Efter vi kom hem så vilade vi lite och sedan åkte vi till Provincetown vilket är staden längst ut på kroken. Vi gick runt och kikade lite i affärer och sedan åt vi glass i hamnen. 
 
 
 
 
Welcome to Provincetown:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På lördagen gick vi upp rätt så tidigt för att komma i väg till stranden, Nauset Light Beach, i tid så att vi fick några platser. Vi kom dit runt nio och åkte sedan hem efter tre. Sex härliga timmar blev det fyllda med bad, sol och musik. Denna dag badade vi i kalla havet - the Atlantic Ocean. Det var väldigt kallt och det gjorde ont i fötterna av att stå i vattnet men när man väl kommit i så var det inte så farligt. Vi försökte surfa på vågorna men det funkade inte så jättebra. Roligt var det iallafall! Efter vi kom hem så duschade vi, vilade lite och avslutade kvällen med att grilla med Jodys pappa och hans flickvän. Jag, Selma och Jody avslutade kvällen med att grilla smores vid en brasa. That's what summer is all about. 
 
 
 
 
 
 
 
 
I söndags hade Selma ett uppträdande på ett café. Hon höll på i lite mer än en timme och spelade många olika låtar. Jag älskar att höra henne sjunga och spela för hon är så himla duktig! Våran vänskap började med att jag skrev till henne om hur duktig jag tyckte hon var så det var väldigt roligt att jag fick se henne uppträda. Vi spelade och sjöng en del i helgen så det var också kul att få sjunga tillsammans med henne. På eftermiddagen gick Selma och jag till Orleans vilket är en liten stad/by/whatever you call it precis bredvid Eastham. Vi tittade i lite affärer och besökte en affär som heter Gotland Horse där dom har en mängd svenska saker. Vi gick också till ett café innan vi gick hem. På kvällen var vi hos Jodys mormor som bor i huset bredvid där vi hjälpte till att göra iordning maten och sedan satt vi och åt och pratade. Resten av kvällen var rätt så lugn.
 
 
 
 
 
Igår, måndag, tog vi sovmorgon och sedan åkte vi en liten sväng till ett badställe. Resten av dagen innan jag åkte hem tog vi det lugnt. Jag åkte sedan hem vid halv sex och kom hem runt halv nio. Det var fyra lyckade dagar och det var väldigt skönt med lite semester! 
 
 
Jag är ledig idag också men imorgon jobbar jag igen, likaså torsdag och fredag. Jag fick precis SMS om att vi tydligen ska upp till lägret idag men pga att jag redan har planer så får jag åka upp dit imorgon bitti innan jag börjar jobba vid nio. På lördag är C klar med lägret så då kommer han hem igen och vi åker alla tillbaka till Longmeadow. Då har vi alla tre barnen hemma igen och då blir det fullt ös, medvetslös. Dock har jag bara ungefär två veckor kvar att jobba innan jag har slutfört mina två år som au pair. Hjälp! Nu är det inte långt kvar tills min resemånad börjar och snart är jag hemma i Sverige igen. Jahapp. 
 
Nu ska jag iallafall åka till Veronica vars värdfamilj har fått kattungar att ta hand om igen och sedan ska vi åka till poolen. Efter det ska jag, Vero och Anja till Diary Queen för att äta glass. MUMS! 
 
Det var det jag hade för denna gången. Ha det så bra tills vi hörs igen! 
 
Avslutar med lite bilder ifrån förra veckan innan jag åkte till the Cape: 
 
 
 
 
 
 
(3.46pm eller 15.46)

Kommentera här: