4th of July and 23 months

Happy 4th of July och happy 23 months to me. Då var det som sagt bara en månad kvar tills jag har slutfört två år som au pair. Det är väldigt skrämande och bara tanken av att jag snart ska åka hem gör mig gråtfärdig. Jag vill verkligen inte lämna min underbara värdfamilj och jag vill inte lämna USA. Förlåt Sverige men jag längtar inte direkt hem... 

Den senaste veckan har verkligen varit händelserik och jag har varit superupptagen. I onsdags kom Laura hit och stannade tills i lördags eftermiddag. Igår var jag på äventyr och idag är det fjärde juli - aka USAs nationaldag. 
 
Laura kom som sagt i onsdags så jag och G åkte och hämtade henne på flygplatsen. Efter det åkte vi hem och hängde där ett tag innan vi åkte till Target. Vi kom hem och sedan överraskade familjen mig med ett kalas med mina kompisar. Jag visste att vi skulle fira när Laura kom men jag trodde att det bara skulle vara familjen. Min värdmamma hade bett Veronica att bjuda in mina kompisar med pga förhinder var det bara Veronica och Natasha som kom. Det var iallafall en mysig kväll och familjen hade dekorerat med massa gula grejer. Vi åt chipotle till middag och sedan åt vi chokladtårta. Min värdmamma och tjejerna åkte till lägret efter tårtan så det blev en tjejkväll av det hela. All födelsedagsfirande har varit väldigt roligt och familjen har verkligen fått mig att känna mig speciell! 
 
 
 
 
 
Vi gjorde tjejerna festfina 
 
I torsdags var jag och Laura på Six Flags. När vi var där förra året så hann vi aldrig med vattenparken som finns där så vi la fokus på det denna gång. Vi spenderade några timmar med att åka vattenrushkanor och att bada innan vi åkte massvis med karuseller och bergodalbanor. Vi lämnade Six Flags närmare sju för att sedan åka till Max Burgers för att äta. Jag fick en present kort ifrån min föräldrar och bror med familj där så vi passade på att utnyttja det. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I fredags började jag jobba vid åtta pga min värdmamma hade ett möte klockan nio. Vi hängde i huset lite och gjorde oss sedan i ordning för att åka upp till camp. Värdmamma kom precis hem när vi skulle åka så då ville E stanna och åka med henne upp. Jag, Laura, G och Buttercup åkte iallafall upp och kom upp runt elva. Vi släppte av grejerna i huset och gick sedan till the waterfront green och sedan upp till the dining hall för att äta lunch. Direkt efter lunch skyndade vi oss upp till huset för att byta om till badkläder och sedan fick vi "köra"(jag kommer inte på rätt ord för tillfället) paddle bording men bara med brädan. Så vi var alltså på en surfbräde-liknande grej som man låg på och paddlade med armarna och sedan kunde man ställa sig upp om man ville. Det var jag, Laura, G och E som gjorde detta och sedan var det en livvakt i en båt. Det var väldigt roligt och mysigt. Efter detta gick vi till huset och hängde där ett lite tag innan jag och Laura gick runt och tittade och knäppte kort. Under eftermiddagen spelade vi corn hole med G och spelade piano i biblioteket och bara hade det allmänt roligt. Det var en stormvarning inför kvällen med den stormen kom aldrig utan det blev bara lite regn. Middag vid fem, sedan hängde jag och Laura vid the waterfront green, spelade lite pinigis i the dining hall och sedan vid tio satt vi och prata med lite folk - sånna som jobbar på lägret. Jag hoppas att jag får några kompisar där i sommar! 
 
 
 
 
 
The waterfront green
 
 
 
The dining hall 
 
 
 
 
 
Hennes halsband och sele färgar av sig när dom blir blöta men jag måste säga att hon passar bra i rosa 
 
 
Camp har ett nature center vilket är en lite byggnad med djur av olika slag - spindlar, ormar(fy), grodor, en tortoise(en sköldpadda som lever på land), marsvin mm. 
 
 
I lördags var det frukost vid kvart över åtta. Efter det gick jag och Laura på en liten hike runt sjön som finns där. Efter det chillade vi mest och bara gick runt och kika. Vi åt lunch, spelade piano i biblioteket, spelade pingis och sedan lämnade vi lägret vid tre. Det var väldigt tråkigt att åka där ifrån men jag hoppas och tror att vi kommer spendera en del tid där upp nu i sommar innan jag åker. Familjen är fortfarande där men kommer hem imorgon. Jag tror att vi kommer åka upp igen på onsdag eller torsdag. Jag släppte ialllafall av Laura på flygplatsen, åkte sedan och köpte Chipotle och sedan åkte jag hem. Under kvällen pratade jag med Maria på Viber då hon jobbade natt. Såååå hände det som inte får hända... Lilla Lina är nyfiken på fyverkerierna som hon hör så hon går ut och drar igen dörren bakom sig och låser sig ute. Där står Lina på verandan utan nyckel klockan tio på kvällen och familjen är en timme bort. Efter att provat flera fönster fick jag ringa min värdmamma som ringde sin mamma som körde en halvtimme för att släppa in mig. Jag kände mig jätteelak för att hon fick köra så långt bara pga att jag var så klantig men annars så skrattade jag bara åt mig själv. Det går inte så bra när jag är ensam hemma... Förra gången klippte jag min lugg och åkte till frissan dagen efter. Undra om dom låter mig vara ensam hemma igen. Skämtosido! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår, söndag, var jag i Vermont med Caroline. Vi åkte till Waterbury där Ben & Jerry fabriken ligger. Waterbury ligger tre timmar från Longmeadow men då jag behövde åka och hämta Caroline också som bor 50 minuter ifrån mig blev det lite extra körande. Först femtio minuter till henne sedan två och en halv timme ifrån henne till Waterbury, sedan två och en halv timme tillbaka och sedan femtio minuter hem efter det. Jag var borta i 14 timmar och 7 av de timmarna körde jag. Det var värt det iallafall för det var roligt! Efter Vermont var jag bjuden på en BBQ hos Carolines värdfamilj så jag stannade där ett tag innan jag åkte hem. Vi åt mat och sedan spelade vi ukulele och piano ett bra tag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Oh pear eller au pair? 
 
 
 
 
Idag spenderade jag majoriteten av dagen genom att städa huset och vattna utomhus. Jag bakade också en kladdkaka och dekorerade den med en USA-flagga. Vid halv sex åkte jag för att hämta Natasha och en ny au pair som heter Anja för att sedan åka till min LCCs hus där hon hade en 4th of July BBQ. Det var jag, Veronica, Natasha, Paula, Mayra, Anja, Rafaela(min LCCs nya au pair) och Laia(en spansk tjej som bor med min LCC i en månad) som var där och det var en vädigt rolig kväll. Vi satt och prata och sedan fick vi fram en gitarr så jag spelade och sjöng. Vi grillade också marshmallows och gjorde smores. Väldigt amerikanskt sådär. Efter nio åkte vi till Springfield för att se fyverkerierna. Sedan åkte vi hem och så var det slut på det firandet.
 
 
 
 
 
Imorgon kommer familjen hem så då ska jag jobba lite. Imorgon kväll ska jag köra Mayra upp till Boston då hon är klar med sitt au pair år och ska spendera sina sista dagar med sin gamla värdfamilj. Sedan åker vi väl upp till lägret igen någon gång den här veckan och jag vet inte riktigt hur länge vi stannar. Vi får väl se vad som händer och fötter! 
 
Jag hoppas att eran 4th of July var trevlig även fast ni inte firade och att ni njuter av sommaren. Här är det verkligen sommar med sol och 30+ grader varje dag. Ni får iallafall ha det så bra så hörs vi snart igen! 
 
(12.43am)

Kommentarer:

1 Sarah:

Va kul att dom överraskade dej :)

Svar: Ja, det var väldigt speciellt!
Lina

Kommentera här: