Fifteen days left

Long time no see! 
 
Då jag skrev förra inlägget var det fyra veckor kvar, imorgon är det bara två. Tiden går fort, ibland alldeles för fort. Mycket har hänt på dessa två veckor, allt i från Ullared till kalas.
 
Gällande au pair har jag nu varit med på prepare for your year workshop, uptäckt att min resväska är för stor och har därför behövt leta ihjäl mig efter en ny. Tillslut hittade jag en gul(!!) och hjälp vad dyrt det är med resväskor. Jag måste köpa en kabinväska också eftersom dom vi har också är för stora... suck för olika mått från airline to airline. Anyway, moving on. Jag har skickat in ansökan om det internationella körkortet och jag har köpt klart presenterna till min värdfamilj. Jag kanske lägger upp bilder på grejerna efter att the host family har fått dom, ifall de på nått sätt skulle hitta in på den här bloggen. I veckan ska jag börja packa ordentligt och jag ska plugga körkortsteori. 
 
I Ullared köpte jag massor med saker varav ungefär 80% av pengarna jag spenderade gick till presenter åt andra. Present åt den, den och den. Haha, nej men ja. Det var en heldag där och det var väldigt roligt.
 
Efter Ullared var mina föräldrar på semester så min kompis bodde hos mig och sista natten tältade vi i trädgården. Natten efter tältade jag själv eftersom jag var för lat för att ta in mina sängkläder och bädda sängen när jag ändå skulle behöva bära ut dem dagen efter igen eftersom jag skulle tälta med lill-kusinen. Jag absolut älskar att tälta, det är så himla mysigt!
 
Igår hade jag birthday/going away party och jag började redan klockan 10 igår morse med förberedelserna. Jag bakade en tårta som var jättekrånglig. Först glömde jag en ingrediens och sedan gick botten sönder och sedan gick lager nummer två sönder. När vi skulle hälla på chockladglasyren så var den jättelös osv osv osv. Men den blev god tillslut och det är väl det som räknas? Sedan gjorde jag även hamburgebröd och hambrugare. Förrätten var minihamburgare, huvudrätt grillat och efterrätt tårta med hallon, blåbär och grädde på.
 
 
 
Jag fick jättefina presenter! Bland annat ett halsband med ett hjärta som man kunde öppna och där i var det en bild på mig och min kompis när vi var små. På utsidan står det "evig vänskap". Jag fick också ett örngott med en bild på mig o två kompisar och texten "life begins at the end of your comfort zone". Jag fick också en låda med det här i:
 
 
Jag hade jätteroligt! Det var roligt att träffa alla vänner igen för nu är det inte långt kvar innan jag åker och då är det kanske ett år innan jag ser dem igen. Jag kommer att sakna mina kompisar med tiden går fort. 
 
I kväll ska jag bada och grilla med två kompisar för vädret är helt underbart. Tydligen kommer det bli en varm vecka nästa vecka så jag får väl spendera lite tid utomhus också och inte bara vara inne och packa. Men ni som känner mig vet att jag 1. är dålig på att komma igång med saker och 2. blir lättdistraherad så packningen kommer ta tid. Jag får ta mig i kragen. 
 
Ni får ha det så bra och njut av sommaren! 
 

Kommentarer:

1 william:

oooh vilken fin tårta:D den vill jag äta.D
fina presenter:D

Svar: Tack så mycket och den var riktigt god faktiskt! Ja, presenterna var riktigt fina!
Lina

2 Emma:

Vad roligt att du snart åker iväg! Själv håller jag på med min ansökan just nu. Vilken organisation åker du med? :)

Svar: Åh, vad roligt! Jag la ner så himla mycket tid på min ansökan, jag tog till och med den före mina skoluppgifter så det är bra att du håller på med den nu under sommaren haha. Jag åker med Cultural Care. Vilken ska du åka med?
Lina

3 Emma:

Jag har hållt på med min ansökan ett bra tag nu, det tar längre tid än man tror ;) Åhh, trevligt! Jag kommer åka med SI om allt går som det ska :)

Svar: Ja det gör det verkligen! Men det är ju bra att den tar tid för då betyder det att man är noggrann. Det blir nog jättebra! Jag har inte hört så mycket om SI men efter det lilla jag hört så verkar de bra. :)
Lina

4 Emma:

Det är sant! Jag hoppas det i alla fall, har dock bara bilder och referenser kvar att ordna så borde bli klar snart :)
Jag har hört många bra saker om SI, bland annat att det är den billigaste organisationen och sen har jag även upplevt att dem svarar på frågor väldigt snabbt (även röda dagar) så bland annat därför jag valt dem. Har hört mycket bra om CC med och det var ett tufft val mellan CC och SI men jag är nöjd hittills :)

Svar: Vad bra och vad kul! Då är det matchningsprocessen snart. Spännande! När jag googlade au pair så var CC det första som kom upp så jag har inte direkt kollat på någon annan organisation. Men jag tror att de är lika bra, kanske på olika saker. Jag har hittills bara bra saker att säga om CC. Vad bra att du känner dig nöjd!
Lina

5 Emilia:

Åh va spännande att du ska åka iväg som au pair! :)

Svar: Ja, det är verkligen spännande och nervöst! Det är verkligen blandande känslor haha :)
Lina

6 Ida Nilsson:

Jag var i Ullared idag. Ullared är bäst ;)

Svar: Ja, Ullared är awesome! Det var dock svårt att inte köpa massa onödiga saker nu när jag ska åka iväg haha :)
Lina

7 Kajsa:

Låter jättekul, kul med Ullared!

Svar: Ja, jätteroligt! :)
Lina

Kommentera här: